Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"L’unionisme ja apunta quina serà la nova estratègia per vèncer l’independentisme: aïllar-los políticament"
A per l’asfíxia
13/06/2019 Hemeroteca
Jofre Llombart. Foto: el Món Jofre Llombart. Foto: el Món

A Catalunya, l’independentisme va guanyar les eleccions al Parlament del 2017 i les espanyoles del 28 d’abril. A Barcelona, l’independentisme va guanyar les eleccions municipals del 26 de maig. Doncs bé, ara mateix, Pedro Sánchez es nega a veure’s amb Quim Torra, el PSOE ha exclòs ERC i Junts per Catalunya en les converses per la investidura i tot apunta que Ernest Maragall i Elsa Artadi es quedaran a la oposició del consistori barceloní.

Amb el nou cicle polític que s’ha obert a Catalunya i Espanya, l’unionisme ja apunta quina serà la nova estratègia per vèncer l’independentisme: aïllar-los políticament. I des d’aquest risc de marginació voldran intentar provocar renúncies a canvi d’un retorn a l’agenda política. L’objectiu últim és generar la sensació que no poden pintar res enlloc i per tant restar-li utilitat de cara als pròxims comicis. No cal ni tan sols buscar un transvassament de vots entre blocs; amb què hi hagi una major abstenció entre les files independentistes ja s’haurà aconseguit una disminució del seu pes polític

Amb els líders d’ERC i Junts per Catalunya a la presó o a l’exili, amb una visible disparitat de criteris sobre quina estratègia volen dur a terme les dues formacions i amb una agenda executiva (Govern) i legislativa (Parlament) més aviat minsa, l’unionisme ha vist una oportunitat d’or per deixar sense oxigen polític l’independentisme, si més no l’institucional. Sens dubte, aquest factor s’haurà de posar a la balança quan, en l’obligada reformulació estratègica, l’independentisme debati sobre què li convé més per mantenir la pulsió del seu electorat que, paradoxalment, continua sent imprescindible per llegir –i gestionar- la societat catalana.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid