Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga
La vaga del PDI irromp a les universitats de Catalunya

A les 12:00h els i les doctorands de la Universitat de Girona i de la Universitat de Lleida realitzaran una concentració de protesta davant el rectorat de la Universitat. A la Universitat Pompeu Fabra, la concentració serà a les 12:30. A les 13:00, concentració a la Plaça Cívica de la UAB.

28/05/2019 Laboral

Avui 28 de maig gairebé 10.000 treballadores de Personal Docent i Investigador de les universitats catalanes i CSIC estem cridats a la vaga, convocada en solitari per la CGT. Les raons són moltes, però totes estan relacionades amb l’extrema precarietat que pateix el col·lectiu d’investigadores i docents.

A la Universitat Autònoma de Barcelona, des de les 7am s’estan realitzant piquets informatius a les entrades de la universitat. L’impacte a la universitat s’està notant des de ben d’hora. Cues quilomètriques a la C-58 i l’AP-7. Un nombrós grup de vaguistes ha estat encerclat i més d'una vintena identificat pels mossos d’esquadra que, a hores d’ara, està impedint el nostre dret a informar a la gent sobre els motius de la vaga. Aquest fet s'ha produït dins del campus universitari, ens preguntem si la Rectora de la universitat ha donat permís a la policia per entrar-hi.

Arran de la vaga convocada, diversos equips de direcció d'universitats s'hi han posat en contacte amb els col·lectius convocants (CGT i Doctorands en Lluita) amb la intenció de negociar els increments i extensió de contractes a 4 anys. La nostra posició és que no hi ha res a negociar en aquest punt que no sigui, com a mínim, l'aplicació efectiva i inmediata d'aquestes garanties legals.

Aquesta tarda a les 18:00 hi ha prevista roda de premsa i manifestació des de la Plaça Urquinaona de Barcelona, on estan cridades les persones afectades per un model ultraprecari que, a més, incompleix la legislació vigent definida al EPIF.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  4. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  5. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  6. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  7. Mor Josep Vilarasau i Salat
  8. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  9. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  10. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid