Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Simbolisme franquista
L'ASM exigeix la retirada immediata del retrat de Franco al Castell de Sant Carles a Palma
08/05/2019 Política
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM) ja exigit al Ministerio de Defensa que retiri immediatament el retrat del dictador Franco que s'exhibeix al museu del castell de Sant Carles (Palma). És intolerable que un espai públic gestionat per l'exèrcit espanyol honori d'aquesta manera el responsable d'un alçament militar que provocà una guerra amb més de 500.000 morts, i de la dictadura posterior que en causà uns altres 150.000 en actes de represàlia, camps de concentració i de treball i presons. Seria inconcebible un museu militar a Alemanya o Itàlia amb retrats de Hitler i Mussolini.

Aquest quadre infame embruta la imatge que els nostres visitants se'n duen de Mallorca, i és un missatge nefast i vergonyós per als joves en uns moments en què l'extrema dreta espanyola bombardeja impunement les xarxes amb propaganda feixista. Si el Ministerio de Defensa no el lleva d'enmig tot d'una, confirmarà la complicitat de l'Estat espanyol amb el feixisme, que ja va quedar en evidència amb el discurs del Borbó cridant a reprimir el poble català i podem veure cada dia amb l'acusació particular de 'Vox' en el judici inquisitorial contra els presos polítics catalans, consentida per la judicatura espanyola.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  8. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  9. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  10. La Franja de Ponent s’incorpora al Correllengua Agermanat en defensa d’una llengua “en emergència extrema”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid