Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
Conferència a Westminster de la Plataforma per la Llengua sobre la situació del català
06/05/2019 Llengua

Aquest dimarts, Òscar Escuder, president de Plataforma per la Llengua (PxL) impartirà una conferència al parlament britànic sobre la situació del català i les diferents iniciatives des de la societat civil per encoratjar-ne l'ús com a eina de cohesió social, amb especial atenció a les dificultats afegides de governs i legislacions que sovint tendeix a ignorar o discriminar llengües minoritàries. Aquest tema és especialment rellevant davant de les iniciatives recents de diferents governs britànics per la promoció de llengües regionals com el gal·lès, l’escocès germànic i cèltic escocès i el còrnic.

El català és avui dia un llenguatge dinàmic, tot i dècades de severa repressió lingüística. El català té 10 milions de parlants, és la 14a llengua a la UE, la setena llengua més estudiada a la UE i s'imparteix a 161 universitats de tot el món. Tanmateix, aquesta forta vitalitat sovint xoca amb la legislació i les institucions que ignoren o discriminen els drets lingüístics dels catalans.

Per parlar d'aquesta realitat, l’ANC England, juntament amb el APPG on Catalonia (“All-party parliamentary group on Catalonia”, una comissió parlamentària dedicada al seguiment de la situació política i social a Catalunya) han organitzat la conferència: “The Catalan language, an inconvenient truth” ("La llengua catalana, una veritat incòmoda"), a càrrec d’en Òscar Escuder, president de Plataforma per la Llengua (PxL). PxL és l'ONG orientada a promoure i protegir els drets lingüístics catalans. Amb els seus 12.000 associats, PxL és una autoritat de la societat civil i l’ONG més gran dedicada als drets lingüístics a tot el món.

La conferència ha despertat especial interès entre diputats gal·lesos i escocesos, degut a les diferents iniciatives engegades a diferents àrees del Regne Unit recentment, per promocionar l’ús de llengües minoritàries.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  6. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  7. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  8. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  9. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  10. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid