Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La rebel·lia de les dones i dels CDR, primeres llavors de l'editorial "Sembra Llibres" per a Sant Jordi

L’editorial s’avança al 23 d’abril amb Dones Rebels. Històries contra el silenci d’Aina Torres i El poder del poble de Xavier Milian Nebot

19/03/2019 Lletres
Dones Rebels Dones Rebels

Sembra Llibres prepara el Sant Jordi 2019 amb dues propostes carregades de rebel·lia. L’editorial valenciana ha publicat Dones rebels. Històries contra el silenci de la poeta i escriptora Aina Torres amb la ferma voluntat de reivindicar vint-i-dues dones de casa nostra.

La rebel·lia també és present a El poder del poble, de l’historiador i periodista Xavier Milian Nebot, un llibre valent que pretén donar resposta als temps que estem vivint a través de l’autoorganització veïnal dels CDR.

Rebel·lia amb nom de dona

Escrit per Aina Torres i magníficament il·lustrat per Helena Pérez García, Dones rebels. Històries contra el silenci és un regal literari. Ens trobem davant d’un exercici de memòria amb vint-i-dues dones d’arreu de la nostra geografia que van lluitar per enderrocar els murs del patriarcat. Històries de supervivència, de victòries amagades, de somnis trencats, d’exilis forçats, amb aviadores, milicianes, mestres o polítiques com a protagonistes… Des d’Empar Granell a Aurora Picornell, des de Marina Ginestà a Pura Pérez, des de Montserrat Roig a Matilde Gras.

Les dones rebels que trobem al llibre d’Aina Torres són necessàries per a joves i adults, imprescindibles per recuperar la memòria de les nostres predecessores, de les feministes silenciades, d’aquelles lluitadores dels Països Catalans encara desconegudes. Un llibre, fins i tot, per llegir a la mainada abans d’anar a dormir i regalar-los grans somnis.

 El poble rebel

“Per això, en un moviment dinàmic com l’independentista, és important tenir retrats del moment com el que ofereix el llibre” diu el politòleg Jordi Muñoz en el pròleg d’El poder del poble. El llibre, escrit per l’historiador i periodista Xavier Milian Nebot, és una aposta valenta que va més enllà de la historiografia i s'endinsa al cor dels CDR, els Comitès de Defensa de la República (abans del Referèndum). D’on vénen i fins a on poden arribar?

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. 13 anys sense en Toni Lecha
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid