Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Laboral
La CUP Sant Sadurní acusa al govern municipal davant el nou ERO de Cordorniu
13/03/2019 Economia

La CUP de Sant Sadurní ha denunciat la deixadesa de l’equip de govern d’ERC i PdCAT que no ha fet res perquè es convoqui la mesa de negociació del sector del cava en la que havien de participar-hi tots els actors implicats.

La declaració institucional de l’Ajuntament de Sant Sadurní en defensa del sector del cava que va ser aprovada al ple municipal de juny de 2017 davant del primer ERO que va plantejar l’empresa Codorniu, va ser aprovada per tots els partits excepte per la mateixa CUP que va considerar en aquell moment que s’assumia com a mal menor la pèrdua de 25 llocs de treball i preveia la possibilitat d’un nou ERO, tal i com lamentablement ha acabat passant. No obstant, aquella declaració comprometia l’ajuntament a participar en aquesta taula de negociació que no ha estat mai convocada.

De la mateixa manera, en una moció aprovada per unanimitat al ple municipal de novembre de 2017, l’Ajuntament tornava a reafirmar el compromís polític per a aquesta taula de negociació i, en aquesta ocasió, assumia el compromís explícit d’impulsar-la, cosa que evidentment no ha succeït.

Aquesta taula, havia de reunir als diferents representants del sector (empresaris, treballadors i pagesos) així com les diferents administracions i va ser pensada per fer front als nous reptes del sector després de la venta dels principals grups elaboradors.

No obstant, la passivitat de l’equip de govern a fet que a hores d’ara encara no s’hagi convocat cap reunió, fet especialment greu tenint en compte que és el segon ERO que presenta aquesta empresa, tot i que el primer va ser finalment acordat amb els sindicats majoritaris.

La formació  reclama un paper proactiu de l’Ajuntament davant d’un ERO que pot afectar gairebé al 25% de la plantilla del grup Codorniu (segons dades facilitades a la premsa pels mateixos sindicats) i reclama que el govern municipal que insti a la conselleria de treball a posar en primer terme els interessos dels treballadors i les treballadores fent tot el possible per evitar la tramitació d’aquest ERO. Així mateix, la CUP de Sant Sadurní anima als treballadors i les treballadores a emprendre les mobilitzacions necessàries per tal de defensar els seus llocs de treball.

Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  3. La maldat com a bandera
  4. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  7. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  8. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid