Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibertat d'Expressió
L'ASM denuncia la censura imposada per les juntes electorals
24/03/2019 Política
L'ASM denuncia la censura imposada per les juntes electorals L'ASM denuncia la censura imposada per les juntes electorals
L’Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM) ha denuncia públicament les ordres de les juntes electorals de Palma i Manacor de prohibir fer consultes populars sobre models d’estat a Valldemossa i Artà, que podria fer-se extensiva a altres municipis. Aquesta prohibició va en la mateixa línia que la persecució dels símbols en suport al dret a decidir i els presos i exiliats polítics catalans ordenada per la junta electoral central espanyola, que al·lega que s’ha de respectar la «neutralitat» als edificis públics en període electoral. La neutralitat ha d’evitar que s’afavoreixi determinats partits polítics, però no es pot ser «neutral» entre la defensa dels drets fonamentals i la seva vulneració, i la junta electoral central està impedint la llibertat d’expressió i la defensa del dret a decidir.

Per a l'ASM, "Qui manca de neutralitat amb la seva actuació és precisament la junta electoral, perquè si ordena retirar els llaços grocs i les estelades perquè són símbols independentistes, en conseqüència també ha de fer retirar les banderes espanyoles perquè són símbols antiindependentistes. Mentre no ho faci, afavorirà els partits espanyolistes".

Com a demòcrates, l'ASM ha manifestat  el seu suport als col·lectius que impulsen consultes populars, però hem d’advertir de l’error que suposa fer triar a la gent entre monarquia i república. "La república espanyola ha resultat tan hostil a la llibertat dels Països Catalans com les monarquies i les dictadures, com ho demostren les amenaces d’invasió militar que obligaren el president Francesc Macià a renunciar a la República catalana, o l’empresonament de Lluís Companys després de proclamar l’Estat català. La solució als nostres problemes no passa per un canvi de règim al govern espanyol, sinó per comandar a ca nostra i gestionar els nostres imposts. La pregunta de les consultes hauria de ser, per exemple, «Voleu que Mallorca esdevingui un estat propi, administri els beneficis que genera, i acabi amb l’espoli fiscal de 4.200 milions d'euros que se’n van a Madrid cada any i no tornen?»", ha puntualitzat l'ASM
Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid