Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cinema
El cinema africà arriba a Balears per sensibilitzar sobre les realitats d?aquest continent

El col·lectiu LGTBIQ, les migracions o els conflictes, juntament amb la representació de l’Àfrica als mitjans o l’actualitat del continent, seran l’eix dels debats que es volen atiar.

07/03/2019 Cultura

Les múltiples i diverses realitats dels països de l’Àfrica subsahariana segueixen essent uns grans desconeguts per a gran part de la societat de les Illes. Per això, amb la intenció d’utilitzar el cinema com a instrument de transformació i sensibilització ciutadana, la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació ha organitzat el Festival d’Altres Cinemes (FAC), amb la intenció de fer visibles mitjançant produccions cinematogràfiques poc representades les diverses realitats africanes i crear una consciència crítica a les Illes capaç d'ensorrar estereotips, estimular la solidaritat i construir millors relacions amb el Sud.

Durant els dies 14, 15 i 16 de marçes projectaran cinc pel·lícules recents d’autors emergents de l’Àfrica, per mostrar la riquesa i la diversitat cultural africana i s’han programat taules rodones amb veus expertes per contextualitzar els films i debatre sobre les diferents temàtiques que tracten. La taula “Construcció de Narratives sobre Àfrica. El poder del canvi dels mitjans”, amb la participació de les periodistes Ángeles Lucas (EL PAÍS) i Beatriz Mesa (COPE), i “Àfrica en Moviment”, amb el també periodista Moha Gerehou (España-Guinea Equatorial), l’africanista congolès Mbuyi Kabunda i l’antropòleg Rafa Crespo Ubero.

Amb temàtiques que van del moviment LGTBIQ a Kènia amb la mediàtica pel·lícula Rafiki (2018), de la directora Wanuri Kahiu; o amb el sempre intricat assumpte de la identitat del migrant retratat al llargmetratge burkinès Wallay (2017), del director Bernie Goldblat o al curt senegalès Dem Dem! (2017), de Christophe Rolin, Marc Recchia i Papi Bouname Lopy; a realitats més cruentes com els conflictes, narrats tant a través de la comèdia sudanesa aKasha (2018), de Hajooj Kuka —que serà estrena nacional—, com al documental congolès Maman Colonelle (2017), de Dieudo Hamadi; durant tres dies es vol desgranar diferents gèneres i assumptes que mostrin la rica i diversa paleta de realitats que existeixen avui a l’Àfrica Subsahariana.

Així, durant els dies de la mostra, es pretén despertar consciències crítiques que puguin estimular pràctiques solidaries i fomentar la cooperació activa amb aquests països i els seus ciutadans.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid