Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP demana que es retiri el títol de «Fill adoptiu de la ciutat» a l’Arquebisbe de Tarragona
11/02/2019 Drets i Llibertats

La CUP de Tarragona ha registrat avui d’urgència una moció pel Ple del proper divendres per tal que l’Ajuntament de Tarragona retiri el títol de «Fill adoptiu de la ciutat» a Jaume Pujol Balcells, Arquebisbe de Tarragona. La proposta ve motivada per les declaracions que va fer l’arquebisbe la setmana passada respecte els abusos a menors per part de mossens de les comarques tarragonines, justificant que “tothom pot tenir un mal moment”.

L’any 2011 li va ser atorgat a Pujol el títol de «Fill adoptiu de la ciutat» per unanimitat de tots els grups municipals representats al Ple de l'Ajuntament de Tarragona. L’arquebisbe no ha estat mai una figura exempta de polèmica. L’exercici del seu càrrec, afirma la CUP, s’ha destacat per “promoure el pensament de l’Opus Dei, institució de la que és membre des de 1961” o per iniciatives com “la beatificació de «mártires de España» de persones que van morir durant la Guerra Civil espanyola, deixant de banda els repressaliats pel bàndol feixista”.

La formació recull al text de la moció una sèrie de declaracions, juntament amb les de la darrera setmana, “que se sumen a la llarga llista de mostres de l’actitud misògina, masclista i homòfoba de Pujol”. Entre altres, destaquen que l'any 2012 dir en un programa de TV3 que el paper de la dona era “cuidar al seu marit”, que l'avortament és “un gran mal per al nostre país i per a les persones que el fan”, i sobre els homosexuals, que “el seu comportament no és adequat per a ells ni per a la societat”.

La CUP considera que les actituds i discursos del senyor Jaume Pujol Balcells com a Arquebisbe de Tarragona “atempten directament contra els Drets Humans i la dignitat d'importants sectors de la societat, el que el converteix en una persona indigna en la societat actual”. És per això que confien que la urgència de la moció sigui acceptada i es pugui votar en el consistori tarragoní, del qual n’esperen adhesions de més grups municipals.

Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. El migdia del 7-F: el sentit polític d’una protesta
  3. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  4. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  5. El migdia del 7-F concentra el gruix de la mobilització independentista
  6. Arles obre el cicle de les Festes de l’Ós al Vallespir amb una gran participació popular
  7. El 7F, Poble Lliure reclama la independència per convicció i denuncia l’autonomisme per responsabilitat
  8. El col·lapse d'un model ferroviari al servei del capital i la colonització
  9. Antoní Massagué i Mas (1947-2000)
  10. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid