Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Civisme
La CUP de Reus considera «una broma de mal gust» la nova campanya de civisme de l’Ajuntament de Reus

La formació ja va demanar la derogació de l’ordenança al 2015 i diferents entitats socials i culturals de la ciutat
van mostrar el seu rebuig a l’aprovació del text

13/02/2019 Política

L’Ajuntament de Reus va presentar ahir una campanya de «civisme» que, entre d’altres coses, adverteix de les elevades sancions (1.200 euros) que s’imposen per fer pintades a la via pública. La CUP de Reus la considera «una broma de mal gust» pel missatge sancionador Si jugues a ser un incívic, a Reus sempre toca, una expressió popular que s’utilitzava a les tómboles com a reclam.

La formació reitera la seva voluntat de derogar aquesta ordenança «classista i amenaçadora», que prohibeix i sanciona conductes a l’espai públic com la «mendicitat» (fins a 700 euros per remenar un contenidor), els jocs infantils i esportius al carrer (pot ser considerada una falta lleu o greu i oscil·la entre els 600 i 1200 euros – l’Ajuntament de Barcelona ja ha enretirat la prohibició -) o les expressions artístiques a la via pública (establerta com una infracció greu a l’ordenança).

A inicis de l’actual mandat, la CUP va presentar una moció en què es demanava la suspensió dels articles de l’ordenança que incideixen en l’ús de l’espai públic: «el govern de Carles Pellicer vol una ciutat on les persones en siguem figurants, només transitem i consumim, enlloc de fer-la viva i participativa».


Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. El professorat rebutja massivament l’acord educatiu i reforça les vagues del 16 al 20 de març
  9. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
  10. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid