Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Simbologia franquista
Tomben a la força a Ondarroa l'homòleg de sa Feixina

En un vídeo es veu que in grup de persones utilitza trepants i rotaflex per a tirar una creu que va ser aixecada en record dels veïns del municipi que, integrants del bàndol franquista, van morir en el vaixell "Baleares"

15/01/2019 Drets i Llibertats

Un grup de desconeguts ha derrocat per la força en les últimes hores un monument franquista erigit en Ondarroa en record dels mariners del municipi morts durant la Guerra Civil en l'enfonsament del vaixell Balears.

Segons apunta dBalears, el seu homòleg a Palma és sa Feixina. El mateix Caudillo va inaugurar el monòlit el 1947, que va ser aixecat gràcies a les donacions forçoses dels ciutadans, entre ells els presos de Ca'n Mir, empresonats pels feixistes. Malgrat la llei de memòria històrica, el monument franquista segueix alçat per decisió de la Justícia.

L'acció ha estat reivindicada a les xarxes socials pel grup Ernai. En un vídeo es veu que in grup de persones utilitza trepants i rotaflex per a tirar una creu que va ser aixecada en record dels veïns del municipi que, integrants del bàndol franquista, van morir en el vaixell.


El vídeo està acompanyat d'un missatge en la mateixa xarxa social en el qual les joventuts de Sortu afirmen que «contra els feixistes, ni un pas enrere». «Som la generació que vencerem al feixisme. Memòria, dignitat i lluita», han afegit.

Per la seva banda, el Consistori ha assenyalat en un comunicat que la creu derrocada pel grup de desconeguts no complia la Llei de Memòria Històrica i, per això, «s'estava treballant» per a substituir-la per un «espai de memòria» en homenatge als mariners del municipi morts en el mar. Ara bé, davant dela nova situació, l'Ajuntament ha decidit paralitzar «tots els procediments» i ha assegurat que «decidirà al costat dels ciutadans què fer en la zona».

Pel que fa al monument a Sa Feixina, l'Ajuntament de Palma va votar per enderrocar-ho, tot i que té el suport del Consell, continua el tema als tribunals a causa de nombrosos recursos i encara no s'ha pronunciat.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  3. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  4. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  5. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  6. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  7. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  8. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  9. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  10. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid