Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
Propietaris, veïns i entitats presenten al·legacions en contra de la proposta de la Diputació per la nova carretera entre la Selva del Camp i Almoster
29/01/2019 Territori

Després que el desembre passat la Diputació de Tarragona aprovés inicialment el projecte de carretera entre la Selva del Camp i Almoster, propietaris i veïns, així com entitats com diverses entitats han presentat al·legacions a la proposta.

Els signants entenen que cal arreglar l’actual carretera i, sobretot, solucionar el pas per Almoster i que la circulació de vehicles no hagi de creuar els carrers del municipi. Tot i així, després que la Diputació presentés diverses alternatives de traçat i després que alguns informes sectorials de la Generalitat recomanessin opcions que evitessin noves carreteres paral·leles i que s’afectés el mínim possible el territori, s’ha adoptat la pitjor solució possible.

Els al·legants denuncien que l’alternativa adoptada pretén construir una nova carretera en paral·lel a l’actual, fet que implicaria un impacte molt gran sobre finques agrícoles, a més que suposaria un nou tall en el nostre territori que ja està prou trinxat de carreteres i altres infraestructures.

En el document d’al·legacions que s’ha registrat aquest mateix dilluns, es denuncien greus contradiccions entre les indicacions ambientals que la Generalitat va fer i la proposta adoptada per la Diputació i sotmesa a declaració d’impacte ambiental. Per altra banda, es denuncia que aquesta nova carretera no està contemplada ni en el planejament urbanístic d’ambdós municipis, ni en el planejament territorial del Camp de Tarragona. Així doncs aquesta nova proposta només pot respondre a altres interessos que la Diputació i els Ajuntaments d’Almoser i la Selva del Camp no han argumentat. Per altra banda, s’ha al·legat que l’estudi de mobilitat presentat no justifica la inversió en la nova carretera i no preveu suficientment l’increment de trànsit que podrà implicar aquest nou vial.

Propietaris, veïns i entitats volen destacar que no estan en contra de la millora de la carretera actual, ja que el vial actual té moltes deficiències. Malgrat tot, consideren que una cosa ben diferent és millorar una carretera i solucionar el pas per Almoster, i una de ben diferent és proposar una nova carretera que creua i destrossa nombroses finques agrícoles.

Finalment, els al·legants alerten que estan disposats a arribar fins al final en la lluita contra aquesta proposta de carretera. Per aquest motiu ja tenen l’assessorament d’un equip jurídic per analitzar propers recursos judicials contra la Diputació i per defensar que una alternativa més raonable ambientalment i socialment és possible.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. La Crida pel Finançament reclama avançar cap a la sobirania econòmica valenciana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid