Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
en defensal territori
La CUP Ebre diu NO a l’abocador de Riba-roja d’Ebre i PROU a l’abús del nostre territori
31/01/2019 Territori

Un dels principis bàsics de la planificació i l'ordenació del territori és la maximització de les aptituds territorials per acollir activitats de desenvolupament socioeconòmic i la minimització de l'impacte que aquestes generen. Com tots sabem, el territori té una capacitat ambiental d'acollida, i la Ribera d'Ebre socialment no està disposada al fet que el seu territori es vegi compromès i hipotecat per la construcció d'un nou abocador a ús i servei de l'àrea metropolitana de Barcelona.

La Ribera d'Ebre ha superat amb escreix la seva capacitat d'acollida d'activitats econòmiques insostenibles. Ens apropem a un moment crucial de la història de la comarca. El fi de les energies nuclears d'Ascó i de la indústria química de Flix ha d'anar acompanyat del creixement del valor afegit que generen els productes agrícoles i ramaders de la Ribera, de l'increment del turisme rural vinculat a les activitats naturals, especialment aquelles de natura fluvial, i al patrimoni local. La cultura i la memòria històrica han de permetre a la Ribera d'Ebre aprendre dels errors del passat per a configurar un futur millor per a properes generacions.

Hem de dir PROU a l’abús irresponsable vers una població que històricament ha patit el deteriorament del territori i del seu medi ambient, mitjançant polítiques especulatives i accions econòmiques de caire dubtós.

CUP Ebre actuarà sempre en defensa del territori. És per aquest motiu que diem:

 

  • NO a l’impacte visual d’un nou abocador a Riba-roja d’Ebre, que es sumaria al paisatge deplorable i devastador que ens està deixant al centre de la cubeta de Móra l’abocador de Tivissa.

  • NO a l’impacte ecològic d’un nou abocador a Riba-roja d’Ebre que perjudicaria greument la fauna que habita a la reserva natural de Sebes (Flix), ubicada a molt pocs quilòmetres de la zona escollida per a implantar el nou abocador.

  • NO a l’impacte social, de seguir sent vistos com l’abocador de Catalunya. 

  • NO als projectes econòmics opacs, característics de governs de dretes, que afavoreixen els interessos de grans empresaris. Per tant, NO a les mentides i falses promeses de major ocupació laboral i atracció econòmica al territori.

  • NO a les activitats agressives i insostenibles que posen en perill la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre.

  • PROU endeutament del territori. Ja n’hi ha prou d’abocadors i de males gestions dels mateixos. 

La CUP Ebre aprofita aquest comunicat per instar al Departament de Territori i Sostenibilitat i a l’Agència de Residus a paralitzar el projecte. Altrament informa que lluitarà activament per la defensa del territori, impedint el desenvolupament de l’abocador de Riba-roja d’Ebre i controlant el funcionament i la gestió dels abocadors ja existents a la Ribera d’Ebre, els de Flix i el de Tivissa. Caldrà doncs, estar atents a la situació de la comarca i treballar per a garantir la sostenibilitat del territori.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  7. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid