Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ni presos ni exiliats
Representants del col·lectiu "Silenci" van a Madrid per lliurar una carta al jutge Pablo Llarena
17/12/2018 Política

El dimecres 19 de desembre una quarentena de tarragonins es desplaça a Madrid per fer l’acció de guardar mitja hora d’estricte silenci davant del Tribunal Suprem, a les 12:00 hores, per després lliurar una carta al magistrat del Tribunal Suprem Pablo Llanera. A l’escrit es demana "rebel·lar-se contra la injustícia".

Es compta amb el suport d’advocats, parlamentaris, de l’ANC de Madrid, el col·lectiu de “Madrileños por el derecho a decidir”, entre d’altres. Un cop acabada la mitja hora de silenci davant del Tribunal Suprem, hi haurà atenció a mitjans de comunicació i es facilitarà còpia de la carta lliurada.

Fer visible aquesta acció pacífica de protesta busca captar l’atenció de les persones amb vocació de Justícia, a les quals es demana que trenquin d'una vegada el seu silenci i es rebel·lin contra els actes contraris als principis bàsics del dret penal i processal.

El viatge a Madrid també s’aprofitarà per fer arribar la reivindicació a altres ens. Un grup del Silenci es dirigirà al Congrés dels Diputats i l'altra al Senat, per donar a conèixer l'acció i demanar als Diputats i Senadors que es rebel·lin. Finalment, la resta del grup anirà al Tribunal  Constitucional (aprox. 13,30h) per entregar una carta explicativa de l'acció i realitzar un darrer Silenci.

"Silenci contra la repressió, per la llibertat, rebel·leu-vos contra la injustícia” és una acció totalment pacífica d’ interpel·lació a la societat en general, però especialment adreçada a jutges, fiscals i cossos policials en particular. A Tarragona porta més de 6 mesos realitzant 5 hores diàries presencials davant el Palau de Justícia. Aquesta acció es du a terme de dilluns a divendres, inclou mitja hora d'estricte silenci, i el passat dijous 13 de desembre es van assolir els 100 dies de l’acció.

 

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. La màfia castellana
  6. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid