Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Plàstic
Entitats ecologistes de les Illes fan una crida a participar en el funeral del plàstic

La Llei balerar de residus i sols contaminats és una llei pionera en l’àmbit europeu pel que fa a la implantació de mesures de prevenció de residus,

13/12/2018 Drets i Llibertats

Entitats ecologistes de les Illes sota la Plataforma Per una Mar Sense Plàstic, juntament amb altres entitats i artistes! han fet una crida a participar el propster dissabte en el funeral del "plàstic" d'un sol ús.

La comitiva fúnebre, acompanyada per la banda musical mallorquina del Niño Alcalino & The Buskers, partirà del Parc de la Mar a les 11:00, passant per Plaça de la Reina i pujant per carrer Conquistador fins arribar a Plaça Cort i el Parlament de les Illes Balears.

Aquesta iniciativa vol mostrar el suport i la reivindicació d’aquestes organitzacions ecologistes i artístiques a l’aprovació del projecte de Llei de Residus i Sòls Contaminats, que ara s’està debatent al Parlament balear. Donada la situació de crisi ecològica que viu el nostre entorn, i especialment el nostre mar, les entitats reclamen l’aprovació urgent d’aquesta llei durant les primeres setmanes del 2019.

La Llei balerar de residus i sols contaminats és una llei pionera en l’àmbit europeu pel que fa a la implantació de mesures de prevenció de residus, com la prohibició de determinats envasos d’un sol ús, la reutilització, el desenvolupament de la Responsabilitat Ampliada del Productor, l’obligatorietat de recollida selectiva de la fracció orgànica, la reducció del rebuig alimentari o la implantació dels sistemes de retorn que ajuden a obtenir una recuperació de materials de qualitat. Mesures, totes elles, que ajudaran a tancar el cicle dels recursos naturals, posar fre a l’abandonament de residus al medi natural i protegir el territori balear i el Mar Mediterrani.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. L’ONU avala el pla d’autonomia del Marroc pel Sàhara Occidental i encén la resposta del Front Polisario
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid