Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Encaputxats, sí
16/12/2018 Hemeroteca
Joan Solé. Foto: La República Joan Solé. Foto: La República
No deixa de sorprendre’m la fermesa amb la qual s’equipara el fet d’anar encaputxat amb el de ser violent. És una tònica habitual, anar encaputxat és sinònim de sospita quan, en aquest darrer any, ha quedat prou clar que és una mesura d’autodefensa per no ser identificat i reprimit judicialment.

Els dos exemples més flagrants són els dels membres del CDR, la Tamara i l’Adrià. La primera, en llibertat amb mesures cautelars després de ser acusada d’organització terrorista, rebel·lió i sedició amb proves que constaten la indefensió i arbitrarietat del procés: una màscara de Jordi Cuixart, un xiulet groc i un mapa de la ubicació de la comissaria de Travessera Gràcia. El segon, exiliat a Brussel·les després que la Guardia Civil entrés a casa seva el passat 10 d’abril acusat de terrorisme, rebel·lió i sedició per accions amb els Comitès de Defensa de la República.

Fora bo que tots els actors que ho condemnen enèrgicament des dels micròfons i les institucions aparquessin el mantra d’estigmatitzar els encaputxats, perquè aquests que es manifesten són conscients que avui, defensar la causa republicana -ja sigui en l’àmbit polític com en el social- és acceptar una espasa de Dàmocles que en qualsevol moment et pot conduir a l’exili i la repressió judicial. Rere un encaputxat hi ha un pare, mare, fill, filla, germà, germana que no vol que aquelles càmeres d’identificació facial que carreguen els agents policials provoquin una nit de por a casa.

Que el millor, la cosa ideal, seria que tots anessin amb la cara descoberta i no hi hagués conseqüències? Clar. Que aquest escenari avui és irreal? Sí. Potser en algunes esferes encara hi ha un discurs naïf sobre el context en el qual ens trobem, i el políticament correcte sempre causa més furor. Però la repressió és un fet, com també el cansament i la ràbia al carrer en contemplar com gent de pau és a la presó i a l’exili. Anar encaputxat és una acció d’autodefensa. Anar encaputxat no és sinònim de violència.
Valora
Rànquings
  1. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  2. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  4. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  5. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  9. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid