Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Convoquen una "gran cassolada" contra la visita de Felip VI

Després de gairebé 200 anys de cassolades republicanes Òmnium Cultural i l'ANC n'han convocat una a les 21 hores d'aquest diumenge per rebre Felip VI.

24/02/2018 Política

Òmnium Cultural i l'ANC han convocat una cassolada a les 21 hores d'aquest diumenge per rebre Felip VI que visitarà Barcelona pel sopar oficial d'inauguració del Mobile World Congress (el sopar tindrà lloc al Palau de la Música Catalana). Ahir, la proposta d'una cassolada per rebre Felip VI ja s'havia fet sentir a les xarxes socials (l'havia proposta l'exdiputat de la CUP David Fernández).

Després de gairebé 200 anys d'existència, les 'cassolades republicanes'  tornen a estar 'de moda'. El fenomen de les cassolades de protesta es remunta a França a principis de la monarquia de juliol de 1830. Els opositors republicans del nou règim van utilitzar aquesta pràctica de les cassolades contra el govern. Esdeveniments d'aquest tipus van aconseguir l’any 1832 tenir una dimensió global. Cadascuna d'elles durava diverses hores, de vegades es repetien durant diversos dies i podien implicar des d'algunes desenes fins a diversos milers de persones.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid