Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Monarquia
Més per Mallorca es demarca de la celebració dels 50 anys de Felip VI

"Les empreses de l'Ibex 35 li fan un regal de més de 164.000 € al rei Felip VI pel seu aniversari"

31/01/2018 Política

El portaveu de MÉS per Mallorca, David Abril ha criticat de forma contundent com s'ha escenificat la celebració dels 50 anys de Felip VI. "És del tot artificiós presentar la figura del monarca i la família reial com si fossin uns sants, quan han estat part de la xacra de la corrupció: el rei Joan Carles va haver d'abdicar de forma exprés per motius ètics, Felip VI va ser coronat després que la seva germana fos imputada pel cas NÓOS, i la reina tractava de "compiyogui" a un dels artífexs de les "targetes black"", assegura el portaveu ecosobiranista

En aquest sentit també ha assegurat Abril que "és del tot impresentable l'homenatge del govern de Rajoy i del PP al rei, especialment amb aquesta celebració dels 50 anys, amb programes especials a la televisió pública que volen emblanquinar el paper que el rei i la seva família han jugat a la història". MÉS per Mallorca recorda que ni els Borbons han estat els portadors de la democràcia després de la dictadura, ni garants d'estabilitat política. "Felip VI i abans son pare són una herència del franquisme, i ara juguen més enllà de les seves competències perquè si cau el "règim del 78" també cau la corona". Abril també ha manifestat el seu malestar per la presència de Felip VI a Davos. "És intolerable que s'hagi enviat el rei a parlar de política econòmica a Davos, quan a un fòrum polític són els responsables polítics i no els caps d'Estat -que no governen- qui ens han de representar"

"És de vergonya que a una societat com l'espanyola, on estam sortint d'una crisi econòmica molt dura, amb la corrupció com a protagonista de la política, i de la corona en particular, les empreses de l'IBEX35 s'hagin gastat un dineral pagant anuncis a multitud de mitjans de comunicació per felicitar al rei pel seu aniversari ha assenyalat David Abril qui ha lamentat que "les empreses de l'Ibex 35 li hagin fet un regal de més de 164.000 € al rei Felip VI pel seu aniversari. El preu d'una pàgina de publicitat d'un diari és de 41.200 €"

MÉS per Mallorca no sols no se suma a aquestes felicitacions institucionals i empresarials, sinó que es desmarca perquè els recorden a una societat ancorada a l'Edat Mitjana, a la que fa vergonya viure-hi.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid