Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1952- Crítiques per l’entrada de l’Estat espanyol a la UNESCO

Crítiques per l’entrada de l’Estat espanyol a la UNESCO

01/12/1952 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 1952 l’Estat espanyol va entrar a la UNESCO (gràcies al suport dels Estats Units), fet que va provocar moltes crítiques del món de la cultura. Gran part de les crítiques van ser fetes pels catalans exiliats a l'Estat francès ja que la seu central de la UNESCO estava a París.

L’acord que va permetre l'entrada de l'Espanya franquista a l'UNESCO va ser gràcies al president de Ràdio Liberty de 1954 a 1975, Howland Sargeant (1911-1984). Sargeant va ser el president de la primera Conferència General de la UNESCO celebrada a París en 1951, que va aprovar l’entrada d’Espanya a l’organisme (que tindria lloc un any més tard). Al 1958 el cap del govern espanyol, el general Francisco Franco, va tornar el favor a Sargeant venent els terrenys de la Platja de Pals (expropiats a la família Coll) perquè s'intal·lessin les antenes de Ràdio Liberty.

Curiosament, molts anys més tard (2017) els EUA (que van propiciar l'entrada de l'Estat espanyol a l'UNESCO) van abandonar l'organització per ser 'anti-israeliana'.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid