Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP-Crida per Girona insta el govern a complir els acords del Ple contra les agressions masclistes en l’oci nocturn

La formació lamenta que la campanya comunicativa i el protocol d’actuació acordats pel plenari no s’hagi aplicat a les festes majors de barri o en celebracions com la revetlla de Sant Joan

23/06/2017 Harmonies de lluita

La CUP-Crida per Girona ha reclamat al govern municipal que compleixi els acords del Ple municipal d’impulsar una campanya de sensibilització i protocols d’actuacions contra les agressions masclistes en l’oci nocturn i a les festes de la ciutat. Es tracta d’una moció de la CUP-Crida per Girona que el plenari gironí va aprovar el passat mes de setembre, en què es demanaven diverses mesures municipals per potenciar la prevenció, la sensibilització i l’actuació contra les agressions masclistes.

Els cupaires recriminen al govern que les mesures que ha emprès fins ara en aquest camp són insuficients, i ha criticat que ni la campanya de sensibilització ni el protocol s’estiguin aplicant a les festes majors de barri o en celebracions com ara la revetlla de Sant Joan. Cal tenir en compte que la proposta acordada especificava que la campanya es faria extensiva “a tots els actes festius de la ciutat (festes majors de barri i altres festes i festivals que rebin el suport de l’Ajuntament)”.

Per tot plegat, la regidora Laia Pèlach ha reclamat al govern que tingui a punt tant la campanya com el protocol, almenys, de cara a la propera edició de les Fires de Sant Narcís. En aquest sentit, la regidora fet èmfasi en la necessitat de mantenir “tolerància zero envers actituds discriminatòries, ja sigui per motius de gènere o de qualsevol altre tipus”, i ha instat el govern gironí a “desplegar totes aquelles polítiques necessàries per tal de garantir un model d’oci accessible, popular i respectuós a la ciutat”. Pèlach també ha considerat “imprescindible” treballar juntament amb els consells municipals d’Igualtat de Gènere i LGBTI a l’hora de dissenyar i dur a termes aquestes mesures.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid