Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
per la ruptura
Drets, entre els impulsors del manifest de juristes que defensa que el referèndum és constitucional

Més de cinc-cents juristes han signat un manifest a favor del dret de la ciutadania de Catalunya a celebrar un referèndum per decidir el seu futur polític

23/03/2017 Política

El manifest titulat “El Dret per la convivència”, impulsat per Drets juntament amb altres entitats com el Col·lectiu Praga i professionals del Dret, ja ha aconseguit l’adhesió de més de cinc-cents juristes de procedències ben diverses: professors d’universitat, advocats, procuradors, notaris, registradors i lletrats de diferents administracions.

El manifest defensa el dret dels ciutadans catalans a celebrar un referèndum per decidir el seu futur polític, i argumenta que el referèndum és plenament constitucional, ja que el propi marc constitucional empara que els ciutadans puguin proposar canvis substancials en l’organització política i territorial i ofereix instruments per canalitzar aquesta aspiració democràtica, com és un referèndum.

A més, els juristes consideren que el Dret és un instrument que ha d’estar al servei de la ciutadania i de la convivència i que ha de servir per facilitar la resolució de conflictes, no per crear-ne. A més, remarquen que, justament, el Dret és l’instrument que històricament ha defensat les evolucions de totes les societats, observant-les i escoltant-les.

És la primera vegada que més de cinc-cents juristes s’uneixen per fer una declaració d’aquestes característiques. Entre els impulsors i primers signants del manifest destaquen els advocats de Drets Sergi Blázquez, Marc Marsal, Eva Labarta, Agustí Carles i Ramon Estebe.

Drets

L’associació Drets és una entitat sense ànim de lucre formada per professionals del dret que actua contra la catalanofòbia i en defensa de la societat catalana. Va néixer l’octubre de 2014 i des d’aleshores ha emprès múltiples accions judicials. Les despeses derivades dels processos judicials les assumeixen gràcies a les campanyes de micromecenatge ciutadà.

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. La Crida prohibida de l’Onze de Setembre de 1981
  5. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
  6. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  7. Risc més esforç és igual a riquesa?
  8. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  9. El Fossar de les Moreres crida a reprendre el camí cap a la independència
  10. Poble Lliure homenatjarà Blanca Serra durant la Diada a Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid