Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la Ruptura
La CUP defensa la desobediència davant l’ofensiva judicial espanyola

Des de Celrà la formació dóna suport als càrrecs electes denunciats per haver donat suport a la declaració de Parlament

12/12/2015 Política

Aquest matí la CUP  ha celebrat a l’Ateneu de Celrà un acte nacional de suport als càrrecs electes denunciats per l’Audiència Nacional, sota el lema ‘Independència és desobediència’. L’acte s’ha celebrat en aquesta població del Gironès governada per la CUP, que està essent investigada per la justícia espanyola per haver aprovat una moció de suport a la declaració de ruptura del Parlament. Abans de l’acte s’ha dut a terme una reunió de treball de càrrecs electes per acordar l’estratègia a seguir davant l’ofensiva judicial de l’Estat.

L’acte, al qual han assistit més de 200 persones, ha començat amb una introducció a càrrecs de representants del Secretariat Nacional de la CUP i de l’organització antirepressiva Alerta Solidària. Isa Chacon i Laia Altarriba, del secretariat de la formació, han recordat que “qualsevol procés de ruptura ha d’incloure la desobediència amb les institucions de l’Estat”.

Posteriorment ha pres la paraula el diputat Benet Salellas, acompanyat dels també diputats Anna Gabriel i Julià de Jòdar. “Desobediència, república i independència: avui aquest és el nostre únic full de ruta”, ha declarat Salellas en el seu parlament, i hi ha afegit que “no respondrem als requeriments de l’Audiència Nacional perquè és un òrgan que ja no reconeixem”. El diputat també ha fet una crida als regidors i regidores d’altres formacions a mantenir-se ferms davant l’embat de l’Estat espanyol contra els electes catalans.

A continuació, han pujat a l’escenari regidors de tots els municipis que ja han rebut el requeriment de l’Audiència Nacional. L’Alcalde de Capellades, Aleix Auber, ha estat l’encarregat de mostrar el suport de tots els càrrecs electes de la CUP als regidors i regidores que han estat denunciats fins ara. Durant l’acte diverses entitats de Celrà també han expressat el suport als regidors i regidores, i els han agraït el compromís i la defensa de la voluntat de la població celranenca.

Finalment, l’alcalde de Celrà Dani Cornellà, flanquejat per desenes de càrrecs electes de la CUP, ha estat l’encarregat de fer el discurs final de l’acte. Cornellà ha expressat que “tornem a aprovar la moció tantes vegades com calgui, perquè a Celrà mana el poble, no l’Audiència Nacional”, i ha defensat que “hem iniciat el procés cap a la plena independència, i ningú ens apartarà d’aquest camí mentre el moviment popular hi sigui al capdavant defensant-lo”.

Així doncs, la CUP ha reafirmat el seu el seu suport als consistoris investigats per l'Audiència Nacional, i ha defensat una vegada més el dret d'aquests a la desobediència davant d'una institució il·legítima, anacrònica i hereva del Tribunal d'Ordre Públic franquista. La formació vol ajudar a tots els regidors investigats a mantenir-se ferms en la defensa de la moció, perquè la formació considera aquestes desobediències com els primer passos cap a la creació de la república catalana.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  2. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  3. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Els sindicats convoquen una concentració davant la Conselleria d’Educació en plena negociació de la vaga indefinida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid