Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
L'ensenyament del Català a Catalunya Nord no passa pels millors moments

Hi ha menys joves aprenent català que fa 40 anys

19/07/2024 Llengua
L'Associació per a l'Ensenyament del Català (APLEC) ha celebrat la seva 41a assemblea general i va assenyalar que les seves activitats –en particular els ensenyaments de català a primària– tendeixen a desenvolupar-se (9.000 alumnes en més de 100 escoles, o un 20%), però hi ha menys joves aprenent català que fa 40 anys (35% als anys vuitanta). L'ensenyament del català no està passant per un bon període. En concret, fa 12 anys que no s'obre cap escola bilingüe, i cap dels més de 150 professors bilingües d'Educació Nacional participa en la introducció del català a les escoles.

Davant el retard que estan patint els catalans respecte als bascos, els alsacians, els corsos, i per la urgència de garantir el futur del català transmetent la llengua a les generacions més joves, APLEC es planteja com l'orientació estratègica de la seva acció. prioritzar l'obertura de classes bilingües, d'acord amb les directrius de l'OPLC, el Departament i la Regió. El bilingüisme és l'única manera de garantir la formació dels nous catalanoparlants sense costar res a l'educació pública. A partir del curs 2024-2025, l'associació posarà en marxa els mitjans per informar a les famílies dels avantatges de demanar el bilingüisme, que els ajuntaments votin l'obertura de classes bilingües o immersives, i que s'apliqui la llei Molac de 2021. que preveu que totes les famílies puguin tenir accés a l'educació bilingüe.

Valora
Rànquings
  1. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  2. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. La maldat com a bandera
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid