Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mataró necessita un acord plural per la sobirania

PER JULI CUÉLLAR GISBERT, HISTORIADOR I REGIDOR DE LA CUP A L'AJUNTAMENT DE MATARÓ

26/08/2015 Juli Cuéllar
Juli Cuéllar Juli Cuéllar | Autor: Llibertat.cat

El món local i el municipalisme són, per la seva proximitat a la ciutadania, l’eina més potent de què disposem per a construir un país lliure i socialment just.

L’adhesió de Mataró a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) és, doncs, un pas necessari per situar el nostre municipi al capdavant del procés de ruptura amb la Constitució Espanyola i a favor de la restitució de la sobirania, requisits bàsics per iniciar un procés constituent, sense ingerències ni limitacions, en el qual el poble català ho decideixi tot: tant la relació que volem establir amb el Regne d’Espanya i la Unió Europea, com el model econòmic i de drets socials.
Mataró no és una excepció i compta amb una majoria social sobiranista, que des de la pluralitat, fa temps que també s’expressa a les urnes.

Som moltes les persones que estem avorrides i fartes de la caritat, de la resignació, de la paciència i el seny paralitzador, d’acatar unes lleis inquisitorials i un ordre establert “por derecho de conquista” que només ha servit per enriquir a les oligarquies .

Per això, l’adhesió de l’Ajuntament de Mataró a l’AMI és, malgrat tots els matisos, un factor progressiu.

És cert, però, que aquesta adhesió s’ha plantejat a les portes de les eleccions del 27S i que el clima electoral dificulta el debat serè i l’assoliment d’acords amplis. No obstant això, convé que el bloc democràtic a favor del dret de decidir eviti les trifulgues partidistes, ja que un desacord ens deixa a tots fora de joc i, en canvi, esperona l’espanyolisme residual.

Cal doncs, que les regidores i els regidors del Ple de l’Ajuntament de Mataró actuem amb generositat per a teixir complicitats a favor d’una nova Res publica sobirana i un nou contracte social que doni resposta a les situacions d’urgència social que afecten a tantes persones de la nostre ciutat i del nostre país, així com també a les expectatives del moment de canvi polític que estem protagonitzant entre tots plegats.

Juli Cuéllar Gisbert
Regidor de la CUP a Mataró

Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  6. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  7. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  8. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. Els Foguerons de Sa Pobla tornen a omplir la Vila de Gràcia el darrer cap de setmana de gener
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid