Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Tv3, la vostra
13/06/2015 Àngel Soro
Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent

Si ja ho entenc. Més d'una i d'un pensaran que m'he begut l'enteniment, ves per on que potser no n'he tingut mai. Per fi toca trencar l'oblit televisiu d'en Manuel de Pedrolo (gràcies és clar al treball d'entitats privades i de l'impuls del micromecentage), després de fer el buit de pantalla sense recança a la seva persona i a qualsevol associació o persona que aixequés la seva veu. Mentrestant amb el fons públic destinat a entretenir l’audiència, s'han perpetrat autèntics delictes intel·lectuals en forma de sèries, documentals o programes. I és que són 15 anys de música i diverses gires amb en Manuel assentat a dins el cotxe o el tren, des de la Franja a Perpinyà o des de Girona a Alacant, un petó a Bellpuig de l'Adelais o una passejada per l'Aranyó, verd com mai aquesta primavera. I el silenci constant de la telenovel·la barata de La Vostra, aquesta televisió que sovint ha confós Catalunya amb el partit de la pujolada o que ens adorm a totes i a tots amb els colors blaugranes. Sí senyor sí, no cal fer discurs de ciutadans i ciudadanos ni aplaudir un excés de convergència. Ja està bé segurament donar una quota a Espriu, al President o al Barça. Però senyores i senyors, aquesta Catalunya té un gran nombre d'administrats i administrades que volen, ja fa molts anys, veure un reconeixement a en Manuel de Pedrolo o a Maria Mercè Marçal fet i cuinat per la que es fa dir la nostra. Administrats que paguen tributs per a que les quotes de televisió siguin més equilibrades i es puguin escoltar totes les opinions a telenotícies i debats i no només la de la casta que mai s'acaba. I què voleu que us digui, no és qüestió de ficar-nos a comptar, però de ben segur molts administrats no són del Barça i s'han d'empassar comentaristes absolutament imparcials que no són de bon grat. Ah! Ja ho se! Que a Televisión Española fan el mateix però a l’inrevés i també la paguem els catalans i les catalanes i és injust. Ves per on quina raó i quin parany a la vegada haver de comportar-se de la mateixa manera. Benvingut Manuel de Pedrolo a la gran pantalla gràcies a les formiguetes que han anat teixint la memòria. Ateneu de Lleida, grup de teatre de Bellpuig, Fundació Pedrolo i un llarg etc...que no s'acaba mai, coronat per la mà incansable de l'Adelais. Protesto sí. Si la Televisió ha estat durant molts anys d'uns quants i no la nostra. Perquè cal protestar fins i tot quan no serveix de res.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
  10. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid