Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Laia
14/03/2015 Àngel Soro
Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent

Per Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent

La Laia s’aixeca i es renta la cara. Es vesteix i apura uns minuts abans de sortir de casa. Corre cap a la parada de l’autobús i pica el seu bitllet.

Avui no ha pujat aquell noi que sempre es mira sense que la vegi. El troba maquíssim però la Laia és tímida. Va mirant per la finestra i està contenta perquè el sol llueix fort i hem  deixat enrere dies de pluja i mal temps. Quan arriba al final del seu trajecte diari,  baixa de l’autobús i saluda unes companyes. Entra i comença el seu horari laboral, la seva tasca quotidiana fins que, passades unes hores, la panxa li fa un soroll de petita tempesta. Ja té gana.

La mare de la Laia ha baixat a comprar el pa i s’ha trobat uns nens a la plaça. La Laia ha jugat molts anys a aquesta plaça, hores i hores envoltada d’infantesa i bons records. La mare està contenta perquè ha trobat una feina, tot i que els temps que vivim son difícils per tothom. D’això parlen les parets del barri, de temps d’atur i poca gresca.

La Laia és rossa, té els ulls clars i no és molt alta, li agraden la xocolata i els pastissos, els texans i les bruses blanques. És aficionada a les series americanes, li encanta passejar per la muntanya, posseeix una còpia extra del cromosoma 21, es fica nerviosa al metro i a vegades balla a casa de manera desenfrenada.

Tan sols es tracta de canviar el llenguatge, un llenguatge que descriu suposada normalitat, subnormalitat o anormalitat.

És prepotent, injust, barroer, patètic i per sobre de tot, radicalment fals.

Valora
Rànquings
  1. La Fundación Princesa de Girona intenta enganyar a l'Unigirona
  2. Els Mossos d'Esquadra detenen a Girona el veterà militant independentista Quim Tell durant una protesta davant de la seu de la Fundación Princesa de Girona
  3. Alternativa per Cervià i Raset guanya les eleccions per primera vegada
  4. Convoquen una concentració a Girona en contra dels premis de la Fundación Princesa de Girona
  5. Poble Lliure: "A Catalunya cal articular un Front popular, republicà i antifeixista per la Independència"
  6. 44è aniversari de la mort del lluitador independentista Fèlix Goñi 'Bruc'
  7. Homenatge Nacional a Carles Castellanos i Llorenç
  8. Micro-mecenatge per fer possible el documental: “Laietana, 43. El cau de la Bèstia”
  9. El missatge de la Flama del Canigó a càrrec del conseller de Cultura a l'exili, Lluís Puig i Gordi
  10. La gran posada al dia (“The Big Catch-Up”)
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2023 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid