Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
KURDISTAN
Les forces kurdes tornen a expulsar l'Estat Islàmic de Kobane

Les forces kurdes de les Unitats de Protecció Popular han anunciat aquest dissabte l'expulsió (per segona vegada en 6 mesos) d'Estat Islàmic de la ciutat de Kobane, que torna a estar sota el seu control excepte en alguns punts del sud, on segueixen els combats

27/06/2015 Internacional

Les Unitats de Protecció del Poble Kurd han aconseguit recuperar les zones de l'enclavament kurd de Kobane, fronterer amb Turquia i Síria, que havien estat preses per un grup de jihadistes de l'Estat Islàmic, que s'haurien infiltrat a l'interior de la ciutat (més de 120 civils han estat massacrats pels jihadistes a Kobane). Segons l'Observatori Sirià per als Drets Humans els jihadistes van entrar en Kobane disfressats de milicians kurds i de milicians rebels. Algunes fonts assenyalen que els jihadistes es van colar des de Turquia vestits amb uniformes militars turcs.


L'enclavament s'ha convertit en un símbol de la resistència kurda enfront de l'Estat Islàmic, després de suportar durant més de quatre mesos, entre setembre i gener passat, el setge dels jihadistes, que al final van ser expulsats. Coincidint amb l'atac a l'enclavament kurd, l'Estat Islàmic també ha llençat una altra ofensiva per prendre el control de la ciutat nord-oriental d'Al Hasak.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid