Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1984- És assassinat l'independentista basc Mikel Goikoetxea Elorriaga

És assassinat l'independentista basc Mikel Goikoetxea Elorriaga

01/01/1984 Tal dia com avui

Mikel Goikoetxea Elorriaga "Txapela" (Derio, Biscaia, 3 de juliol de 1956 - Donibane Lohizune, Lapurdi, 1 de gener de 1984). Germà de Jon Ugutz Goikoetxea (mort l'any 1972 després de rebre diversos trets a l'esquena que li va disparar la Guardia Civil). Fou militant d'ETA. El 28 de desembre de 1983 a Donibane Lohizune va ser ferit per un membre del GAL d'un tret de bala amb fusell telescòpic. L'1 de gener de 1984 morí com a conseqüència de l'atac a l'hospital de Bordeus.

L'any 2009 es realitzà el documental Itsasoaren alaba que explica a través de la seva filla Haize qui va ser Mikel Goikoetxea.

Valora
Rànquings
  1. Castelló d’Empúries homenatja Jaume Compte en el centenari del Complot de Garraf
  2. Protesta antimonàrquica a Girona contra la imposició de la imatge del rei Felip VI
  3. El Complot del Garraf contra la monarquia i la dictadura (1925)
  4. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  5. "Descobreixen" que Jaume Compte i Canelles va néixer l'any 1889 i no el 1897
  6. Llengua, cultura i poder
  7. Decidim!: "Una jornada de Lluita pel del Dret a Decidir del poble valencià"
  8. Impulsem una campanya amb el Consell de l’Advocacia Catalana per promoure el català en l’activitat professional dels advocats
  9. Una xaranga gironina guanya un concurs
  10. 100 anys d'infiltracions policials a l'independentisme català: de l'infiltrat del 1925 a Bandera Negra a l'infiltrat a Lleida descobert el 2025
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid