Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1983- La Guardia Civil segresta Lasa i Zabala

La Guardia Civil segresta Lasa i Zabala

16/10/1983

A les 0:30 hores del 16 d'octubre de 1983 Jose Antonio Lasa Arostegi (Joxean) i Jose Ignazio Zabala Artano (Joxi) van ser segrestats a Baiona (Iparralde) per membres del GAL. Seguint instruccions del general Galindo, els portaren al palau de La Cumbre, a Sant Sebastià, on foren torturats. Setmanes més tard, el general Galindo, amb coneixement del governador civil Julen Elgorriaga i del tinent-coronel Ángel Vaquero, ordenà llur desaparició. Els guàrdies civils Enrique Dorado i Felipe Bayo els dugueren a Busot (Alacantí), cavaren una fossa, i el primer els disparà tres trets al cap. Després els enterraren.


Les seves despulles foren trobades el gener de 1985 però van romandre sense identificar fins al 1995, ja que els cossos havien estat enterrats en calç viva, cosa que va dificultar la seva identificació. Al funeral pels dos activistes assassinats, l'ertzaintza carregà contra els familiars dels morts.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  7. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid