Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1983- La Guardia Civil segresta Lasa i Zabala

La Guardia Civil segresta Lasa i Zabala

16/10/1983

A les 0:30 hores del 16 d'octubre de 1983 Jose Antonio Lasa Arostegi (Joxean) i Jose Ignazio Zabala Artano (Joxi) van ser segrestats a Baiona (Iparralde) per membres del GAL. Seguint instruccions del general Galindo, els portaren al palau de La Cumbre, a Sant Sebastià, on foren torturats. Setmanes més tard, el general Galindo, amb coneixement del governador civil Julen Elgorriaga i del tinent-coronel Ángel Vaquero, ordenà llur desaparició. Els guàrdies civils Enrique Dorado i Felipe Bayo els dugueren a Busot (Alacantí), cavaren una fossa, i el primer els disparà tres trets al cap. Després els enterraren.


Les seves despulles foren trobades el gener de 1985 però van romandre sense identificar fins al 1995, ja que els cossos havien estat enterrats en calç viva, cosa que va dificultar la seva identificació. Al funeral pels dos activistes assassinats, l'ertzaintza carregà contra els familiars dels morts.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  5. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  8. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  9. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid