A la carta, el president de La Plataforma per la Llengua, Óscar Escuder, remarca que: “Volem recordar-li (a Coca-cola) que el català no és una llengua minoritària: actualment compta amb més de 10 milions de parlants i és la catorzena llengua més parlada de la Unió Europea, amb un nombre superior de parlants que el danès, el finès o l’eslovac i similar al suec, el grec o l’hongarès. A més, gaudeix d’una presència important en l’àmbit literari, periodístic i en les noves tecnologies de la informació.
Actualment, la major part dels consumidors dels territoris de parla catalana (Catalunya, Illes Balears i Comunitat Valenciana) valoren positivament l’ús del català en l’etiquetatge dels productes i serveis de les empreses, com demostra l’acció del passat 31 de maig, que va ser possible gràcies a una àmplia participació ciutadana. La tendència actual de les grans empreses és incloure’l cada vegada més en els seus productes i serveis. En aquest sentit, l’ús del català al mercat català representa un recurs necessari, una inversió i un benefici per l’empresa i per la comunitat.”
Cal recordar que la Plataforma per la Llengua ha posat en marxa un web a través del qual els ciutadans han pogut enviar una carta personalitzada als dirigents de Coca-cola amb la demanda que l’empresa incorpori el català en els seus productes. Hi han participat 4.000 persones, que han enviat la seva petició.
El #repteCocacola va reunir 40.000 llaunes de Coca-cola, 20.000 més que l’objectiu que l’entitat s’havia marcat. En l’acció hi van participar milers de persones que van portar la seva llauna per fer un mosaic.