Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Telefonia
Carta blanca per instal·lar antenes de telefonia mòbil als edificis

Les companyies de telèfons i comunicacions podran decidir a partir d'ara  i només amb l'autorització del Ministeri d'Indústria on situar les antenes de telefonia mòbil, una mesura que obre les portes a l'especulació i als possibles perjudicis per a la salut per manca de garanties en el controls dels efectes de les ones

08/05/2014 Res-pública

La nova llei general de telecomunicacions del govern espanyol ha acordat aquesta mesura entre tantes altres. Un fet que deixa els ajuntaments pràcticament sense competències en aquest àmbit i deslegitima les comunitats de veïns i els seus interessos. D'aquesta manera es deixa a mans dels interessos de les grans empreses la instal·lació d'antenes polèmiques pels possibles perills que suposen per a la salut.

Aquesta llei que vulnera els interessos col·lectius i dóna carta blanca a les empreses ha estat aprovada amb els vots del Partit Popular (PP), el PSOE i Convergència i Unió (CiU).

Les telefòniques tindran tot el poder de decisió d'on situar les antenes i només hauran de comptar amb la col·laboració del govern i de les administracions locals. Fins i tot es preveu que es puguin expropiar els terrats d'edificis públics i privats per situar les seves antenes. Els ajuntaments, que fins ara tenien la capacitat d'atorgar la llicència d'obres, no comptaran amb cap competència en aquest àmbit.

Adéu a la paraula de veïns i municipis

Anteriorment les operadores havien de dirigir-se als veïns per acordar si acceptaven o no la instal·lació de l'antena,  i en tot cas era l'ajuntament el que havia d'atorgar la llicència. Ara el Ministeri d'Indústria i Energia permetrà que les telefòniques imposin les antenes al marge dels interessos del municipi i del veïnat, al·legant que "es tracta d'una ubicació d'especial interès per garantir cobertura a una zona."

Advocats i associacions de veïns han denunciat que aquesta llei és un menyspreu als drets i als interessos dels ciutadans. El president de la Confederació d'Associacions de Veïns (CONFAVC) ha acusat el govern espanyol d'"usurpar" una competència i "imposar el criteri d'utilitat pública sense tenir en compte el benestar de la ciutadania".Per una altra banda, el degà del Col·legi d'Advocats de Barcelona, Oriol Rusca, ha recordat que les expropiacions perjudicaran als particulars, que ara veuran "limitat el dret fonamental a la propietat" en un benefici d'una empresa.


Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid