Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#MULTIREFERENDUM
1.500 persones fan possible el primer referèndum múltiple a Catalunya

Amb el 48% de les taules escrutades es van comptabilitzar 29.453 vots arreu del Principat

26/05/2014 Política
Tot a punt per la celebració del Multireferèndum Tot a punt per la celebració del Multireferèndum
Ahir,  1.500 persones van fer possible el primer referèndum múltiple a Catalunya. Persones voluntàries i fedatàries van participar d’una jornada en la qual s’ha reivindicat amb la pràctica una democràcia creixent i sense intermediaris. És un èxit compartit per tots i totes aquelles que tot i la prohibició de la Junta Electoral Central, van sortit al carrer i van parar la taula. "Estem convençuts que el recurs presentat al Suprem ens donarà la raó i que en cap cas Multireferèndum ha infringit la llei electoral"

Els organitzadors, consideren que l’ordre i l’execució de la mateixa per part del govern de la Generalitat ha significat un atac als drets fonamentals de manifestació, reunió i participació política injustificable. "La nostra resposta davant d’aquest fet és més democràcia, i en breu s’activarà de nou el vot electrònic a la web https://vota.multireferendum.cat. L’obrim de nou amb la intenció que tota aquella gent que no hagi pogut exercir el vot, al haver-nos forçat a retirar les taules, pugui fer-ho. Les votacions segueixen obertes".

A les 24h d'ahir, de les 407 taules de votacions donades d’alta, entre anticipades i del dia 25, van enviar l’escrutini 197. Amb el 48% de les taules escrutades es van comptabilitzar 29.453 vots arreu del Principat.

Els organitazdors afirmen que, la jornada d'ahir va significar un pas endavant en el dret a decidir permanent que molts ciutadans i ciutadanes desitgen. Gràcies a la feina feta qüestions com les dels cultius transgènics, el deute il·legítim, el control de l’energia, la llei de ILP’s, Barcelona World, la línia de Molta Alta Tensió o la gestió de l’aigua a Lleida han començat a decidir-se. Aquesta experiència és vital per a continuar i millorar una tasca compartida que entenem imparable. "El poble de Catalunya està en marxa i el dret a decidir serà permanent"
  

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  5. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  9. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  10. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid