Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#MULTIREFERENDUM
1.500 persones fan possible el primer referèndum múltiple a Catalunya

Amb el 48% de les taules escrutades es van comptabilitzar 29.453 vots arreu del Principat

26/05/2014 Política
Tot a punt per la celebració del Multireferèndum Tot a punt per la celebració del Multireferèndum
Ahir,  1.500 persones van fer possible el primer referèndum múltiple a Catalunya. Persones voluntàries i fedatàries van participar d’una jornada en la qual s’ha reivindicat amb la pràctica una democràcia creixent i sense intermediaris. És un èxit compartit per tots i totes aquelles que tot i la prohibició de la Junta Electoral Central, van sortit al carrer i van parar la taula. "Estem convençuts que el recurs presentat al Suprem ens donarà la raó i que en cap cas Multireferèndum ha infringit la llei electoral"

Els organitzadors, consideren que l’ordre i l’execució de la mateixa per part del govern de la Generalitat ha significat un atac als drets fonamentals de manifestació, reunió i participació política injustificable. "La nostra resposta davant d’aquest fet és més democràcia, i en breu s’activarà de nou el vot electrònic a la web https://vota.multireferendum.cat. L’obrim de nou amb la intenció que tota aquella gent que no hagi pogut exercir el vot, al haver-nos forçat a retirar les taules, pugui fer-ho. Les votacions segueixen obertes".

A les 24h d'ahir, de les 407 taules de votacions donades d’alta, entre anticipades i del dia 25, van enviar l’escrutini 197. Amb el 48% de les taules escrutades es van comptabilitzar 29.453 vots arreu del Principat.

Els organitazdors afirmen que, la jornada d'ahir va significar un pas endavant en el dret a decidir permanent que molts ciutadans i ciutadanes desitgen. Gràcies a la feina feta qüestions com les dels cultius transgènics, el deute il·legítim, el control de l’energia, la llei de ILP’s, Barcelona World, la línia de Molta Alta Tensió o la gestió de l’aigua a Lleida han començat a decidir-se. Aquesta experiència és vital per a continuar i millorar una tasca compartida que entenem imparable. "El poble de Catalunya està en marxa i el dret a decidir serà permanent"
  

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid