Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
PAH
Nova campanya de la PAH per la recuperació dels habitatges buits dels bancs

Les PAH exigeix a ajuntaments i comunitat autònomes que actuiïn davant l'emergència habitacional

02/01/2014 Res-pública

La PAH desplega una campanya de mocions municipals per a la recuperació d'habitatges buits en mans de bancs.

Avui en una roda de premsa a Barcelona han presentat la campanya amb un model de moció municipal que es pretén portar a tots els ajuntaments catalans en les pròximes setmanes.

Una de les conquestes més recents d'aquesta plataforma popular ha estat aconseguir que a Terrassa es comenci a actuar contra els pisos buits en mans de bancs.

En una entrada al seu web assenyalen que aquest any la pressió de les PAH i del moviment andalús pel dret a l'habitatge van aconseguir "una primera llei autonòmica que per fi comença a actuar contra el comportament antisocial dels bancs." Es tracta del cas d'Andalusia, on les entitats financeres responsables de les estafes hipotecàries i desnonamenets han de facilitar els pisos buits que acumula per posar-los en lloguer social. Una mesura que hauran de seguir, ja que poden ser sancionades i expropiades en nom de la funció social de l'habitatge i l'interès general.

El passat 31 de desembre a Terrassa es van signar les tres primeres multes de 5.000 € a bancs per mantenir els habitatges buits. I tal i com assenyala la PAH, es tracta de les tres primeres multes de més de 700 expedients oberts.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  3. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  4. Pels carrers de València i Alacant un sol crit: Mazón dimissió!!
  5. Mobilització a Camprodon contra el telefèric de Vallter amb suport de Kylian Jornet
  6. Un cas peculiar de colonialisme interior: l’explotació espanyola dels Països Catalans
  7. L’ANC reivindica la lluita independentista a Urquinaona
  8. Pensar i fer (2). Mig segle d’involució econòmica, social, ideològica i política
  9. La catalanofòbia espanyolista
  10. L’Aplec del Puig resisteix la pluja i manté viva la flama del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid