Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
PAH
Nova campanya de la PAH per la recuperació dels habitatges buits dels bancs

Les PAH exigeix a ajuntaments i comunitat autònomes que actuiïn davant l'emergència habitacional

02/01/2014 Res-pública

La PAH desplega una campanya de mocions municipals per a la recuperació d'habitatges buits en mans de bancs.

Avui en una roda de premsa a Barcelona han presentat la campanya amb un model de moció municipal que es pretén portar a tots els ajuntaments catalans en les pròximes setmanes.

Una de les conquestes més recents d'aquesta plataforma popular ha estat aconseguir que a Terrassa es comenci a actuar contra els pisos buits en mans de bancs.

En una entrada al seu web assenyalen que aquest any la pressió de les PAH i del moviment andalús pel dret a l'habitatge van aconseguir "una primera llei autonòmica que per fi comença a actuar contra el comportament antisocial dels bancs." Es tracta del cas d'Andalusia, on les entitats financeres responsables de les estafes hipotecàries i desnonamenets han de facilitar els pisos buits que acumula per posar-los en lloguer social. Una mesura que hauran de seguir, ja que poden ser sancionades i expropiades en nom de la funció social de l'habitatge i l'interès general.

El passat 31 de desembre a Terrassa es van signar les tres primeres multes de 5.000 € a bancs per mantenir els habitatges buits. I tal i com assenyala la PAH, es tracta de les tres primeres multes de més de 700 expedients oberts.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  3. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  4. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  5. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  6. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  7. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  8. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  9. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid