Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CORRUPCIÓ
El fiscal del “cas Palau” acusa CDC de quedar-se 6,6 milions en comissions

Les obres adjudicades a Ferrovial a canvi de les comissions van ser la Ciutat de la Justícia i la línia 9 del metro

15/06/2013 Política

Segons el fiscal hi ha indicis suficients que proven que Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) es va finançar de forma irregular i que va participar en una trama de comissions il·lícites que va permetre a Ferrovial “guanyar” moltes adjudicacions públiques

Durant una dècada Ferrovial va pagar comissions il·legals a CDC per un valor de 6,6 milions d'euros. Les comissions il·legals suposaven un 4% de l'import de l'adjudicació de les obres. El 2,5% anava a Convergència i el 1,5% restant als saquejadors confessos del Palau de la Música, Fèlix Millet i Jordi Montull. Tots dos van exercir d'intermediaris en la trama i van garantir que els fons arribessin de manera opaca al partit.

A més a més, Ferrovial va fer arribar a CDC 3,7 milions més que van ser lliurats en efectiu als tresorers de Convergència Carles Torrent (mort el 2005) i el seu successor, Daniel Osàcar, imputat en la causa. El fiscal afirma que dues de les obres adjudicades a Ferrovial a canvi de les comissions van ser la Ciutat de la Justícia i la línia 9 del metro, que van ser aprovades durant l'últim govern de Jordi Pujol.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  9. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid