Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi Ambient
Clam pels carrers de Castelló contra el "fracking"
23/06/2013 Territori

Gairebé un miler de persones es van manifestar ahir pels carrers de Castelló en contra dels projectes de recerca petroliera i gasística a les comarques de la Plana Alta, el Maestrat i Els Ports mitjançant la tècnica de fractura hidràulica coneguda com a fracking. La marxa havia estat convocad per l'ATTAC, la Plataforma Antifracking i la Cimera Social del País Valencià.

Els manifestants duien pancartes genèriques contra el fracking, i molts d'ells lluïen samarretes grogues amb els mateixos motius. S'havia acordat que les organitzacions polítiques i sindicals no durien pancartes ni banderes pròpies, però tanmateix hi van poder veure nombrosos dirigents d'organitzacions polítiques i sindicals

Cal destacar la presència de  l'esquerra independentista, acompanyat d'estelades i duent el seu habitual mapa del país en relleu, en aquesta ocasió reconvertit en un manifest contra el fracking, a base de col.locar una torreta extractora al centre del Principat.

L’empresa Teredo Oils Ltd. anuncia a l’Ajuntament de Riudaura que ara "farà les coses bé"

El Govern va anunciar ja fa unes setmanes que retiraria el permís a la companyia Teredo Oils Ltd. per fer prospeccions de petroli a la Garrotxa i el Ripollès, però a hores d’ara tot s’ha quedat en una proclama pública sense que de moment s’hagi vist ratificada per una decisió administrativa. Mentre els opositors al fracking continuen esperant aquesta resolució, s’ha sabut que la secretària de Phillip Paris, president de l’empresa britànica, ha telefonat a l’Ajuntament de Riudaura, un dels afectats pel projecte Ripoll, per dir-li que a partir d’ara "farem les coses bé". Va explicar-los també que estaven establint aliances amb altres empreses del sector per potenciar la proposta presentada i que encara no ha estat desestimada oficialment, segons va informar el Triangle.

Cal recordar que al Principat, més cinquantena de municipis que s’han declarat “lliures de fracking” i que el passat mes de març, trenta-set alcaldes i alcaldesses i tres presidents de consells comarcals van signar el “Compromís d’Orís” contra el "fracking".

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  5. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  6. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  8. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  9. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  10. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid