Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Hidrocarburs
Es tanca la porta al "fracking" al Principat

Teredo Oils no podrà buscar gas i petroli al Ripollès, la Garrotxa i Osona

15/05/2013 Territori
Signatura del Compromís d'Orís contra el Fracking Signatura del Compromís d'Orís contra el Fracking

El Govern ha arxivat definitivament el permís Ripoll, d'investigació d'hidrocarburs a l'empresa Teredo Oils. Una concessió que permetia explorar l'existència de gas i petroli en una àrea de més de 50.000 hectàrees entre el Ripollès, la Garrotxa i Osona. D'aquesta manera es confirma un procés iniciat ara fa just dos mesos, el 15 de març, quan es va iniciar el procediment de retirada de la concessió, segons informa Nació Digital.

El conseller de Presidència, Francesc Homs, va assegurar ahir a Nació Digital que no té constància que altres empreses vulguin sol·licitar permis similars i que, si succeís, se seguiria el mateix tràmit que amb Teredo. De fet, el Govern també ha iniciat el procediment per denegar els permisos Darwin i Leonardo, que afecten quasi 200.000 hectàrees de la Catalunya Central i les Terres de Ponent.

Rercordem que el Parlament va rebutjar tramitar una proposició de llei d'ICV-EUiA per prohibir el '"fracking", per l'oposició de CiU i el PPC. Ara bé, va obrir la porta a fer-ho més endavant en funció dels resultats d'una comissió d'estudi sobre aquesta tècnica d'extracció d'hidrocarburs arran d'una proposta d'ERC, PSC, ICV-EUiA, C's i la CUP.

Així com que,  més cinquantena de municipis que s’han declarat “lliures de fracking” i que el passat mes de març, trenta-set alcaldes i alcaldesses i tres presidents de consells comarcals van signar el “Compromís d’Orís” contra el "fracking".

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Quan a Girona s'executaven Borbons
  5. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  6. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  7. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  8. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  9. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  10. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid