Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Etiquetatge en català
8 anys després de la detenció d'Èric Bertran, el supermercat Dia continua sense etiquetar en català

Sis marques blanques no etiqueten en català cap dels productes analitzats: Carrefour, DIA, Mercadona, LIDL, Auchan i El Corte Inglés

09/11/2012 Llengua

Vuit anys després de la detenció i acusació de terrorisme d'Èric Bertran per demanar l’etiquetatge en català al supermercat "Dia", aquesta cadena de supermercats continua sense etiquetar en català els seus productes propis, incomplint així la legislació vigent i menystenint els consumidors catalans.

La Plataforma per la Llengua ha aprofitat per carregar contra l'empresa el dia en què s’estrena la pel·lícula Fènix 11.23, de Joel Joan i Sergi Lara, que narra el cas que va commocionar l’opinió pública el 2004.

L'entitat constata aquesta dada en un nou informe sobre la presència del català en l’etiquetatge dels productes de marca blanca en el territori sota l’administració de la Generalitat de Catalunya.

El document conclou que malgrat estar lluny de la plena normalització, hi ha un ús notable del català en aquest tipus de productes. Concretament, el 41% de la mostra de productes sotmesos a estudi estan etiquetats, almenys, en català. S’hi inclouen les marques pròpies de les empreses distribuïdores amb major quota de superfície comercial a Catalunya. 

De les 13 marques blanques analitzades, 6 no etiqueten en català cap dels productes analitzats (Carrefour, DIA, Mercadona, LIDL, Auchan i El Corte Inglés). En canvi, 4 marques blanques etiqueten tots o gairebé tots els productes en català (Bon Preu, Sorli Discau, Eroski i Condis), mentre que les 3 restants etiqueten parcialment en català o l’utilitzen en algun producte (Bon Àrea, Consum i Miquel Alimentació).

Un exemple paradigmàtic d’empresa que incompleix la legislació són les marques blanques del Grup Carrefour: Carrefour i DIA. Cap dels productes propis empra el català ni tampoc disposa d’una versió en català del web corporatiu.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  9. Es presenta el llibre "La moguda juvenil a la Prosperitat. 1980-2000"
  10. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid