Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Fènix 11-23
L'Exèrcit del Fènix arriba a la gran pantalla

 La història que d'un jove acusat per voler viure en català

27/10/2012 Cultura

"Fènix 11-23" és el títol amb què la història d'Èric Bertran fa el salt a la gran pantalla. La pel·lícula, que s'estrenarà el proper 9 de novembre, ha estat escrita per Albert Plans Soriano i Hèctor Hernàndez Vicens i dirigida per Joel Joan i Sergi Lara. A més, compta amb la interpretació de Nil Cardoner, Rosa Gàmiz, Àlex Casanovas, Roberto Álamo i Anna Wagener.

El llargmetratge es basa en la història real d'un jove que, amb només 14 anys, es va despertar una nit a casa seva sorprès per trenta guàrdies civils de la brigada antiterrorista de Madrid. L'acusaven de terrorisme informàtic; el seu cas va arribar fins a l'Audiència Nacional.

L'Èric Betran havia creat un web inspirant-se en el llibre de J. K. Rowling, Harry Potter i l'Orde del Fènix. I signant amb el nom d'Exèrcit del Fènix, va enviar un correu electrònic a una cadena de supermercats demanant l'etiquetatge en català. Aquest havia estat el seu crim. L'Èric Betran va ser acusat per voler defensar la seva llengua.

Després de vuit anys, un llibre autobiogràfic i una obra de teatre, l'Exèrcit del Fènix està preparat per conquerir la gran pantalla.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid