Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Insubmissió fiscal
Autònoms i empresaris es declaren insubmisos i paguen l'IVA a Catalunya

Catalunya Diu Prou treballarà perquè els ajuntaments practiquin la insubmissió fiscal, com ja ha fet l'Ajuntament de Gallifa

18/10/2012 Política
La campanya Diem prou acumula milers d'adhesions a favor de la insubmissió fiscal La campanya Diem prou acumula milers d'adhesions a favor de la insubmissió fiscal | Autor: Diem prou

Els empresaris i autònoms que formen part de la plataforma d'insubmissió fiscal Catalunya Diu Prou han realitzat el pagament de l'IVA corresponent al tercer trimestre a l'Agència Tributària Catalana en lloc de l'espanyol, d'acord amb la iniciativa d'insubmissió fiscal que persegueix que els impostos dels catalans es quedin a Catalunya.

Catalunya Diu Prou vol seguir eixamplant el nombre d'autònoms que fan insubmissió, que han estat una trentena aquest trimestre. A més, treballarà per estendre la insubmissió també als impostos de l'IRPF i a les quotes de la Seguretat Social, a més de l'IVA.

D'altra banda, després que a principis d'any una munió d'ajuntaments aprovés mocions demanant deixar de pagar impostos a Espanya, Catalunya Diu Prou ha manifestat que treballarà perquè els ajuntaments practiquin la insubmissió fiscal. 

En aquest sentit, la plataforma explica que ja ha contactat amb diferents alcaldes de la CUP i ERC per tirar-ho endavant. El primer ajuntament que ha realitzat el pagament de l'IRPF a la Generalitat ha estat el de Gallifa (Vallès Occidental), amb l'assessorament de Catalunya Diu Prou.

Segons la plataforma, la tramesa dels diners que la Generalitat fa a l'estat espanyol provoca que l'acció d'insubmissió sigui legal i de fet estan en disposició de documentació de l'Agència Tributària espanyola que notifica que estan al corrent del pagament.

D'aquesta manera, afirmen que el pagament d'impostos a l'Agència Catalana, que es part de l'administració de l'estat espanyol, és un procediment vàlid legalment i només correspon a la Generalitat decidir quan deixa de retornar-los a Espanya.

Valora
Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  5. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  6. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  10. L’ANC denuncia un procediment sancionador d’Interior per la protesta contra el rei espanyol a Montserrat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid