Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluitadors independentistes
La CUP homenatjarà Xirinacs al lloc on va morir

La formació ha organitzat un aplec popular al Pla de Can Pegot amb motiu del 5è aniversari de la mort del lluitador independentista

29/07/2012 Política

El proper 12 d'agost farà 5 anys que Lluís Maria Xirinacs moria a la Tuta de Can Pegot, a Ogassa (Ripollès), on va voler passar els darrers dies “en la soledat i el silenci” després de “viure esclau setanta-cinc anys en uns Països Catalans ocupats per Espanya i per França des fa segles”.

Per recordar-lo, la territorial de l'Alt Ter de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) ha organitzat el 1r aplec del Pla de Can Pegot per homenatjar "una persona reconeguda per la seva lluita incansable pels drets i llibertats del poble català que es va enfrontar al franquisme amb les seves protestes individuals".

Amb aquest acte la CUP vol expressar el seu compromís amb la lluita de Xirinacs, "que és la nostra, la lluita per les llibertats col·lectives del nostre poble, de les classes populars dels Països Catalans; una lluita per una llibertat indivisible, l’alliberament nacional, de classe i de gènere".

"Humilitat, coherència, constància i un esperit insubornable; aquest era el seu compromís, i ara, més que mai, del que la CUP, com a organització unitària de l’Esquerra Independentista dels Països Catalans, ens volem fer dignes", afirma.

La formació també ha denunciat la deslegitimació a què els mitjans de comunicació van sotmetre Xirinacs, i en aquest sentit ha defensat que "de Xirinacs només n’hi va haver un, un home que en tota la seva trajectòria sempre va denunciar les injustícies i el terror que s’exercien durant el franquisme i que s’havien perpetuat fins als nostres dies". "I fins en la seva mort així va ser, coherent amb el seu pensament i en els seus actes", ha manifestat.

Actes del 1r Aplec del Pla de Can Pegot

L'aplec tindrà lloc el diumenge 5 d'agost i s'iniciarà a les 9 del matí amb una caminada popular de tres columnes que sortiran de Ripoll, Sant Joan de les Abadesses i Ogassa i aniran fins al Pla de Can Pegot [descarrega el programa complet].

A dos quarts de dotze del migdia se celebrarà pròpiament l'aplec amb actuacions musicals i lectura de poemes i escrits i els parlaments de la Fundació Randa i la CUP. A més, es realitzarà una ofrena floral al monòlit dedicat a Xirinacs que hi ha a la zona i s'interpretarà la Muixeranga.

A les dues es farà un dinar popular a Sant Joan de les Abadesses i hi haurà mostres de cultura popular i actuacions musicals amb Pere de les Cabres, Núria Agulló, Avel·lina i Titot i David Rossell.
Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  8. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  9. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid