Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió 29-M
Un nou detingut a la protesta de suport als presos del 29-M

La policia ha detingut una persona en cadira de rodes a davant de la presó Model

02/04/2012 Drets i Llibertats
Els Mossos d'Esquadra prossegueixen amb l'onada repressiva contra els sectors mobilitzats en el marc de la vaga general. Aquest dilluns la policia ha detingut una persona a la protesta de suport als detinguts i presos del 29-M. Els fets han tingut lloc just davant de la presó Model de Barcelona, on els cossos policials han agafat una persona que anava en cadira de rodes i se l'han endut. No hi havia incidents a la zona.

La protesta s'emmarca en la concentració de suport que ha convocat per aquest dilluns Alerta Solidària i que s'ha celebrat a partir de les set del vespre a la Plaça Universitat de Barcelona. Allà, més d'un miler de persones han donat suport als empresonats i als detinguts el dia de la vaga general, han denunciat la brutalitat policial i han demanat la retirada dels càrrecs dels detinguts i la llibertat immediata dels quatre empresonats.

A partir d'aquí, s'ha format una manifestació espontània que ha marxat fins a la presó Model de Barcelona per donar suport a les quatre persones ingressades en presó preventiva en el marc de l'ofensiva repressiva contra el 29-M. La protesta s'ha desenvolupat de forma pacífica en tot moment. Els Mossos han format un cordó policial que ha envoltat el centre penitenciari per protegir-lo, moment en què s'han trobat amb l'home en cadira de rodes i se l'han endut detingut i sense la cadira, deixant-la abandonada a la vorera.

El detingut és Jose Miguel Esteban Lupiañez, un ciutadà amb discapacitat física que ha estat detingut a la vorera del carrer Roselló, entre els carrers Entença i Vilamarí. Mentre circulava amb la cadira de rodes, una furgoneta de la Brigada Mòbil ha maniobrat, ha pujat a la vorera i s'ha situat darrera Esteban Lupiañez. Pocs minuts després, un agent antiavalot -sotsinspector de les ARRO- ha baixat de la furgoneta i ha intentat moure la cadira de rodes cap a la calçada. La cadira, mecanitzada, ho ha impedit. En aquell moment, l'agent ha fet cops de mà al cos al ciutadà i se l'ha endut, en sentit contrari, cap a la paret de darrera. Finalment l'ha agafat a pes i l'ha introduït a dins del furgó antiavalot, sense cadira.

Habeas corpus i denúncia ciutadana als jutjats

El ciutadà detingut ha estat traslladat a la comissaria de Les Corts. Allà, diverses persones han dut la cadira de rodes, que ha estat lliurada als Mossos d'Esquadra. Poc després, passades les 11 de la nit, set persones han acudit als jutjats de guàrdia de la Ciutat de la Justícia per interposar denuncia contra la policia autonòmica pels fets presenciats. Interposada la denúncia, el jutge de guàrdia els ha comunicat que requeriria als Mossos les claus de casa del detingut per a que la companya del detingut, que resta sola a casa i pateix una greu malaltia terminal, pugui ser atesa per un infermer.

L'advocat del detingut estudia presentar un habeas corpus, recurs a la detenció il·legal. Entre les set persones que han interposat la denúncia ciutadana consta Eva Fernàndez, expresidenta de la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona.
Valora
Vídeos
JORDI ARASA: El sotsinspector que detenia persones discapacitades
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  3. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  4. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  5. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  6. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  7. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  8. Fa nou anys que ens va deixar Ton Ribas i Sala
  9. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
  10. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid