Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antimilitarisme
Protesta contra l'acte militar a Alcoi

Hores abans de l'inici de les festes d'Alcoi, desenes de persones protesten enmig d'un gran desplegament policial contra l'acte militar que es desenvolupava al centre de la ciutat.

22/04/2012 Drets i Llibertats
Desenes de persones es van concentrar davant de la parada militar que es desenvolupava pel centre d'Alcoi amb el vist-i-plau de l'Ajuntament.

El manifestants van formar una cadena mitjançat cartell que formaven la frase "Cap exèrcit defensa la pau". Poc abans havien estat repartint fulls volants en els quals han criticat la despesa que suposa per a un Estat com el nostre mantenir un exèrcit d'aquestes característiques. La protesta fou vigilida per un gran desplegament policial.

La protesta havia estat convocada pel col·lectiu Cultura de Pau i Noviolència del comtat i l'Alcoià (COCUPANCA). Per la seva banda, el coordinador local d'Esquerra Unida del País Valencià a Alcoi, Diego Fernández, havia lamentat la celebració de la parada militar en entendre que es tractava d'un acte "que exalta els valors militars, el patriotisme i una sèrie de conceptes que contrasten amb la democràcia i el progrés".

Segons Diego Fernández, "no deixa de causar certa sorpresa que un Govern d'esquerres, que predica valors d'igualtat, de llibertat i de pau, haja accedit a promoure un acte amb aquestes característiques, sense haver calculat bé el que suposa que aquesta celebració tinga lloc el Dia dels Músics, confonent les festes populars amb aquesta parada militar, a més del trasbals que un acte així pot crear per la circulació i els preparatius previs a la celebració dels Moros i Cristians".

Fernández va demanar a tots els integrants del Govern progressista d'Alcoi que, en cas de plantejar-se altres iniciatives semblants, "no estaria de més consultar a les bases dels seus respectius partits, ja que els grups de l'esquerra local hem coincidit en les manifestacions contra la guerra d'Irak, i sobta que el mateix lloc que va acollir aquelles protestes, la Plaça d'Espanya, siga ocupat ara per una exhibició militar".

La parada militar de l'exèrcit espanyol la van protagonitzar l'Escuadrón de Vigilancia Aérea de la Base d'Aitana i també es va fer una Jura de Bandera de la qual podien prendre part totes les persones majors de 18 anys. A la jura van prendre part el regidor Jordi Martínez del PSOE, així com altres edils del Partit Popular com Jordi Sedano, Rafa Sanus, Mario Santacreu i la Diputada Nacional Amparo Ferrando, segons informa AraMultimèdia.
Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. La Crida pel Finançament reclama avançar cap a la sobirania econòmica valenciana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid