Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió 29-M
Campanya de signatures en suport als tres detinguts empresonats

Creuen que la presó preventiva "està fora de lloc i és exagerada ja que no existeix risc de fuga ni tenen antecedents"

31/03/2012 Drets i Llibertats
La campanya de solidaritat amb els detinguts de la vaga general no s'atura. Després que el jutge decretés presó provisional per a tres persones, Isma, Dani i Javi, aquest dissabte centenars de persones s'han concentrat a la Ciutat de la Justícia i prop d'un miler ja han signat un manifest per exigir-ne l'alliberament.

La campanya de suport ha obert la pàgina web "Llibertat pels 3 detinguts del 29M" a través de la qual fan circular un manifest i una recollida de signatures que ja s'acosta al miler d'adhesions el primer dia de posar-se en marxa.

Càstig "fora de lloc"

El manifest defensa que Isma, Dani i Javi "són joves que participen socialment de manera legítima i necessària a través de diverses associacions i que són persones implicades en les seves comunitats treballant pel bé comú". Isma i Dani són membres de l'Associació d'Estudiants Progressistes (AEP), mentre que Javi és un militant anarquista.

Els sotasignants consideren que la decisió de posar-los en presó preventiva "està fora de lloc i és exagerada ja que no existeix risc de fuga ni tenen antecedents" i asseguren que "en un sistema democràtic i un estat de dret, la presumpció d’innocència ha de prevaldre per sobre de tot".

Els signants del manifest exigeixen la immediata posada en llibertat dels detinguts.

La defensa presentarà un recurs d'apel·lació

La defensa lliurarà un recurs d’apel·lació el proper dilluns dia 2 d’abril contra la decisió d'empresonar els tres detinguts. Per dilluns s'ha convocat una concentració de solidaritat que tindrà lloc a les set de la tarda a la Ciutat de la Justícia, ubicada a la Gran Via de les Corts Catalanes, número 111.

Els dos estudiants van ser detinguts dijous durant les accions organitzades pels piquets de la vaga general a Zona Universitària. Paral·lelament, el noi de l’Assemblea del Clot va ser detingut en un altre punt de la ciutat. Tots tres van ser detinguts a la comissaria de les Corts. D'aquí van ser traslladats a la Ciutat de la Justícia.

Divendres a les deu de la nit els advocats van comunicar que el Ministeri Fiscal sol·licitava presó preventiva per a tots els detinguts i a les onze es confirmava que finalment només l’Isma, el Javi i el Dani serien traslladats a diferents centres penitenciaris sota dictamen de presó preventiva provisional i sense fiança.

Els delictes que se’ls imputen són de desordres públics, danys a béns públics i atemptat als agents de l’autoritat entre d’altres, i les motivacions al·legades a la interlocutòria per imposar-los presó preventiva són el d’assegurar la seva disponibilitat al tribunal i el suposat perill de reincidència.
Valora
Rànquings
  1. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  2. L’època del Neronisme o el capitalisme desfermat
  3. Comunicat de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines arran de la "gira americana" de la princesa Leonor
  4. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  5. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  6. Neix la Confederació Sindical d’Habitatge de Catalunya
  7. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  8. L’Ajuntament de Barcelona convoca una reunió informativa sobre la promoció pública de l’Illa Glòries
  9. Tornen de nou les mobilitzacions de pagesos que fa un any van bloquejar les principals de vies de comunicació
  10. Denuncien que s'ha amagat l'informe que demostra que no s'han de pagar indemnitzacions per aturar Hard Rock
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid