Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Història
La bandera dels EUA és d'origen català

Les barres vermelles de la bandera americana es corresponen a les barres vermelles de la bandera catalana, segons l'investigador Jordi Bilbeny

29/12/2011 Història
Hi ha una relació directa entre la bandera actual dels Estats d'Units d'Amèrica i la bandera catalana. Les barres vermelles de la bandera americana es corresponen a les barres vermelles de la bandera catalana. L'única diferència és el canvi del daurat per l'argent, perquè fins i tot el nombre de barres -dues, tres, quatre o cinc- és el mateix en ambdues senyeres.

Aquest dijous l'escriptor i investigador i el cap de recerca de l'Institut Nova Història (INH), Jordi Bilbeny, defensarà l'origen català de la bandera dels Estats Units en el marc del 2n Cicle sobre la Falsificació de la Història. La conferència tindrà lloc a partir de dos quarts de vuit de la tarda a Plural-21 de Barcelona.

Segons Bilbeny, com que molts territoris dels actuals EUA van ser espanyols, els seus símbols, banderes i escuts també ho eren. "I com que els símbols i les banderes espanyols antics també eren els senyals de la nació catalana, és evident que hi ha una relació directa en la bandera catalana i la bandera dels Estats Units", sosté.

Un altre investigador de l'INH, Manel Capdevila, exposa en un article que el mot anglès paper prové del català paper.
Valora
Rànquings
  1. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  2. El 6 d'Octubre de 1934: la lluita per la República catalana
  3. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  4. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  6. Els joves de l’ANC criden a omplir Urquinaona el 5 d’octubre per reactivar la lluita independentista
  7. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  8. Decidim convoca el 9 d’Octubre a Paiporta sota el lema “Per la revolta de Paiporta”
  9. Catalunya persisteix malgrat els seus polítics
  10. La Franja serà present a Lleida el 5 d’octubre en defensa de la terra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid