Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La plataforma en contra del Karting de Llinars prepara mobilitzacions

Ha presentat més de dues-centes al·legacions per motius mediambientals, urbanístics i de salut. Els membres de la plataforma estan convençuts que el projecte acabarà paralitzat pels nombrosos defectes de "fons i de forma" i recorden que aquest mateix projecte "ja va ser rebutjat al seu moment pels municipis de Vic, Rajadell i Montmeló". La plataforma stop Karting té previst realitzar una bicicletada popular el dissabte 5 a les 17:00 hores a la Plaça dels Països Catalans de Llinars per conèixer el connector ecològic del Pla Moretó.

08/08/2009 07:21 Territori
També redactarà un manifest per donar a conèixer el posicionament de la Plataforma Stop Kàrting a l’àmbit local, comarcal i nacional  i lliurarà un pleg de queixes al Síndic de Greuges per l’ordre de l’alcalde de tancar a la tarda  la totalitat del servei de registre el darrer dia d’exposició pública (en tres edificis municipals). Els motius eren perquè davant de l’ajuntament (un dels edificis) hi ha obres al carrer. 

Paral·lelament, la Plataforma proposa un estudi que valori de forma alternativa les potencialitats del connector ecològic del Pla Moretó per redescobrir els valors propis de la zona i retrobar-los amb la ciutadania. 

Rercordem que l'equip de govern de Llinars del Vallès (format per ERC i GIpLL), amb el vot favorable també del PSC, el vot en contra del MALL i l’abstenció de CIU i PP, va aprovar inicialment en el ple extraordinari del 4 de juny de 2009 la modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) de Llinars del Vallès per  emplaçar un circuit de kàrting internacional en un actual  connector ecològic situat al municipi de Llinars i tocant amb Cardedeu.

Per aquest motiu, el 3 de juliol es creà la Plataforma Stop Kàrting que aglutina entitats, grups municipals i ciutadans i ciutadanes a títol individual i que es posiciona en contra de l’emplaçament d’aquest circuit de kàrting.

MOTIUS EN CONTRA DE L’EMPLAÇAMENT DEL KÀRTING
Sense entrar a qüestionar sobre activitats del motor, la Plataforma considera que l'emplaçament escollit no és l'adequat. Les raons molt resumidament són:

- Malmet un connector biològic (entre els massissos del Montseny, el Montnegre-Corredor i la vall del Mogent i que té com a funció la biodiversitat, tant florística com faunística) i minva la cada cop més restringida riquesa paisatgística de tots de tota dos municipis i per tant, de la comarca.

- És una activitat industrial encoberta i jurídicament incompatible amb el sòl no urbanitzable protegit. Aquest tipus d'activitat la veuríem més lògica emplaçada en un sector industrial i allunyada de les zones residencials.

- Desapareix el buit no construït entre els dos municipis i es contradiu el model territorial escollit per tots dos municipis d’evitar la conurbació. Aquest canvi de model no es pot fer amb una modificació puntual de planejament, sinó amb una Revisió General del planejament de Llinars del Vallès.

- Entre 7.000 i 8000 persones de tres municipis quedaran afectades per l’impacte acústic directe: el barri de Sant Josep, el del Pla Moretó i el futur barri de la nova piscina a Llinars del Vallès; el  barri de Sant Julià d’Alfou a Sant Antoni de Vilamajor, i els barris de la Granada, el Poble Sec i dos futurs sectors residencials a Cardedeu.

- Hi haurà un increment de mobilitat que afectarà la nostra qualitat de vida, perquè incrementarà el nombre de vehicles circulant pels nostres carrers i per tant la contaminació i el soroll: al barri de Sant Josep, al carrer Granollers (al costat del futur casal de la gent gran i centre de dia) i a tots els habitatges que donin a la C-251, tant de Llinars com de Cardedeu.


- Incrementaran les despeses municipals de manteniment, de control de la guàrdia urbana, del servei de neteja després de cada competició (el circuit de Montmeló i els municipis veïns en són  un exemple), dels possibles conflictes socials, etc.

- El nombre de llocs de treball de nova creació proposats des del projecte (7 el primer any i 13 al cinquè), considerem que no compensen les molèsties que es generaran als tres municipis ni la destrucció del territori que implica el circuit de kàrting.

- La possible entrada de diners pel conveni que s'ha de signar entre el promotor privat i l’equip de govern de Llinars del Vallès (es parla d'una quantitat de 1.000.000 €, xifra que els grups de l’oposició a Llinars desconeixen), al nostre entendre seran ara uns diners fàcils aconseguits pel municipi de Llinars a costa de la qualitat de vida de moltes persones dels tres municipis i que a la llarga ens costaran cars a tots.

- El valor patrimonial dels habitatges i solars dels barris propers a aquest circuit disminuirà ostensiblement per la pèrdua de qualitat de vida  i de benestar.

- I el darrer punt perquè tothom reflexioni: un municipi pot aspirar a “estar en el mapa” a costa de la qualitat de vida dels seus vilatants, de la destrucció del territori i del connector ecològic i de la pèrdua d’identitat del poble?

Per saber-ne més:

La plataforma "Stop Karting" omple la sala de les columnes de l'Ajuntament de Cardedeu. Llibertat.cat

Presentació de la plataforma "Stop Karting Llinars del Vallès". Llibertat.cat

Preocupació a Cardedeu i Llinars del Vallès per la construcció d'un "karting" internacional. Llibertat.cat

 

 

 

 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid