Els plens dels municipis d'Alaquàs, Xirivella, L'Alcúdia, Picassent i Burjassot han aprovat la moció, de la mateixa manera que ho han fet la Mancomunitat de l'Horta Sud i la Junta Municipal de Ciutat Vella. A més, el ple de l'Ajuntament de València va aprovar la part del document referent a la agilización de la modernització de les mesures de seguretat i el grup parlamentari de Compromís la va presentar en Els Corts menjo proposició no de llei.
Mentre, a Llíria, Paterna i Paiporta la moció ha estat rebutjada, en aquesta última, "malgrat que l'alcalde, Vicente Ibor, es va comprometre als pocs dies de l'accident en una moció anterior a exigir al Consell amidades de seguretat". La moció està pendent d'anar a ple a Torrent, Bétera, La Pobla de Vallbona i Rocafort, localitats governades pel PP.
La moció té com objectiu que els consistoris instin al Consell a donar "respostes de les causes de la mort de 43 persones i 47 ferits" i a agilitar la modernització de la seguretat en el metre, així com demanar "que assumeixin responsabilitats polítiques i tècniques"
LA VELOCITAT PER SI MATEIXA NO DESCARRILA
Quan no es tenen arguments, se sap la causa, però no es vol assumir pel dany que implicaria en els governants de torn, es crea un escut dialectico compartit per tot el qual necessita defensar-se amb la mentida i l'engany. No ens tornin a dir que la causant de la catàstrofe 3-J va ser la velocitat.
Que si el metro hagués estat desocupat no hagués bolcat és una mica indubtable. Que físicament la velocitat incontrolada (?) lel revolt (?)La fallada dels frens (?) Una fallada mecànica en la maquina(?), L'esvaïment del conductor (?), o l'ordre d'accelerar pel temps perdut en l'anterior estació (?) etc. , van anar els causants finals materials del descarrilament està clar. Clar que va ser la velocitat, igual que una bala és la causant d'una mort, però podem tenir-la en la mà i per si sola mai matés a ningú.
Si la velocitat del metro és la bala, diguin-nos qui l'ha carregat, qui per estalviar-se diners no va revisar o va arranjar o va inserir el segur de tir en la pistola, que en un ús normal utilitzaríem per a tir olímpic, i per aquesta deficiència es dispara i mata a una persona. L'amo que toca el gallet, l'armer que la va revisar, l'agent que va donar la llicència, tots es veurien involucrats i imputats en aquesta mort.
Nosaltres els diem, Sr. Camps, Sr Castellà, Sr Maluenda, etc. NO esmenten. Va ser previsible i evitable, però factible i previsible que ocorri altra vegada per no posar les mesures físiques necessàries. No autoritzem a cap partit a utilitzar l'accident com defensa política contra els seus adversaris, acusant-los d'utilitzar aquestes morts, igual que no l'hi autoritzem a ningú per a fer veure que som utilitzats. El qual va descurar i malament gestiono els mitjans polítics i econòmics per a evitar el descarrilament no té per a nosaltres color polític, té la responsabilitat sobre les seves esquenes de la mort i seqüeles dels nostres familiars, tingui l'afiliació que tingui. Per a saber la causa, la pregunta és: Per què arribo amb aquesta velocitat a la corba, si vostès diuen que la línia té les mesures de seguretat correctes? Quina mesura no es va complir i qui la va incomplir? Va ser causa econòmica l'incompliment d'aquesta mesura de seguretat? On s'utilitzo aquests diners? DONIN-NOS RESPOSTES, DIGAN-NOS LA VERITAT
FGV destrueix el vagó del metro de l'accident i les víctimes se senten burlades. Llibertat.cat