Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1986 Designació de Barcelona per part del COI com a seu de les olimpíades 1992

1986 Barcelona és designada pels membres del COI com a seu oficial dels jocs olímpics del 1992

17/10/1986 Tal dia com avui

A dos quarts de dues del migdia d'aquell llarg dia d'octubre de 1986, el president del Comitè Olímpic Internacional (COI), Juan Antonio Samaranch, va llegir el veredicte final amb la popular frase à la ville de Barcelona, España!, s'obria tot un ventall d'expectatives. En aquest sentit, La Tribune de Genève apuntava, ingènuament, que la merescuda victòria de Barcelona ha estat, sobretot, per a la democràcia. Però s'equivocaven: els fets de seguida van indicar quina seria la política espanyola i catalana respecte aquest important esdeveniment internacional.

L'aleshores eufòric alcalde de Barcelona, Pasqual Maragall, va fer-li al rei Juan Carlos I, la mateixa setmana del nomenament, la següent confessió: Senyor, hem guanyat. Barcelona per Espanya!. Una exclamació prou explícita, com també ho va ser l'editorial del diari esportiu madrileny Ya: Molts es pregunten si el benefici dels Jocs no seran un benefici exclusiu de Barcelona. Ho és ja d'Espanya, perquè Barcelona i Catalunya són Espanya i perquè la celebració suposa una projecció internacional del nostre país. Ignacio Lingolarra, portaveu de la Comissió Contra la Barcelona Olímpica, expressava així quina era la seva visió política dels Jocs del 92: La tasca antiolímpica ha xocat contra un autèntic pacte d'Estat sobre la candidatura olímpica en què s'han compromès des de la Corona fins a les institucions locals, passant per tot tipus d'interessos i entitats. I això només era el principi.

Per saber-ne més:

Olimpíades 1992, resistir o morir

Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  7. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  8. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  9. Cal repensar el model sindical
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid