Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1979 Es constitueix a Vic el Comitè Antiurani d'Osona

1979 Es constitueix a Vic el Comitè Antiurani d'Osona

09/01/1979 Tal dia com avui

El 1979 va ser un any calent a la comarca d'Osona, i en concret, a la zona de les Guilleries. El novembre de 1978, el Ministeri d'Hisenda havia informat la Generalitat que la Junta d'Energia Nuclear invertiria 67 milions a Catalunya per a l'extracció d'urani. El gener de 1979, es constituïa el Comitè Antiurani d'Osona.

Miquel Macià va declarar al cap de 10 anys a El 9 Nou:"Ens pensàvem que el moviment antiurani era el primer moviment de l'època democràtica; en canvi, va resultar que vam ser l'últim moviment unitari de l'època antifranquista."

Les mines d'urani que s'havien de fer a les Guilleries no es van arribar a fer, després de dos anys de lluita al carrer. El juny de 1981, la multinacional americana Chevron Exploration es retirava del projecte; sigui per la pressió popular, sigui per la baixada del preu de l'urani. El 25 de maig de 1980, 5.000 persones s'havien manifestat a Vic contra l'extracció d'urani i l'energia nuclear.

Extret de: www.gdter.org

Rànquings
  1. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  2. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  3. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  4. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  5. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Unes 300 persones s'apleguen a la platja de la Farella per defensar l’última pineda litoral de Llançà
  8. Els veïns de la plaça del Poeta Marquina de Girona voten si es recupera el nom original de plaça del Carril
  9. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  10. Octubre català: digue’m què va fallar i farem foc nou
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid