Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
USTEC exigeix una negociació per blindar l’educació pública i anuncia possibles vagues al novembre

El sindicat denuncia que el Govern no convoca la Mesa Sectorial des de final de curs i proposa negociar en cinc àmbits, amb pressupost, terminis i seguiment públic.

23/09/2026 Educació

USTEC·STEs (IAC) acusa el Govern de diluir la veu dels professionals de l’educació pública i d’intentar desactivar la mobilització. Segons el sindicat, el Departament no ha convocat cap Mesa Sectorial des de final de curs i pretén traslladar la negociació a un debat general al Consell d’Educació de Catalunya. També denuncia que el seguiment dels acords s’ha derivat a una comissió limitada als sindicats que han deixat de mobilitzar-se.

«El Govern no pot escollir els interlocutors que li resulten més còmodes», adverteix USTEC, que reclama una negociació amb els representants escollits pels treballadors. El sindicat defensa la participació de famílies, alumnat i entitats de la pública, però sosté que aquest procés no pot substituir la Mesa Sectorial ni ajornar les decisions.

La seva proposta és crear una mesa per blindar l’educació pública amb cinc àmbits de negociació: finançament i xarxa pública; inclusió, ràtios i plantilles; infraestructures i climatització; condicions laborals i salarials; i català, currículum i democràcia als centres. Entre les demandes hi ha un calendari de quatre anys per arribar al 6% del PIB en educació, amb un primer increment als pressupostos de 2027, i el blindatge del català com a llengua vehicular. USTEC reclama que cada àmbit tingui objectius concrets, responsables polítics, pressupost, terminis i mecanismes públics de seguiment.

El sindicat també exigeix que es compleixin els compromisos ja adquirits. Anuncia que vigilarà l’aplicació dels augments salarials, el retorn del deute dels estadis, el desplegament de les 6.413 dotacions compromeses per a l’educació inclusiva, la reducció de ràtios i el pla de desburocratització, entre altres mesures. Recollirà incidències als centres i farà públics els incompliments que detecti.

Durant l’octubre, USTEC preveu fer trobades als centres i treballar amb la resta de sindicats, assemblees, famílies i alumnat. Si el Govern no obre una negociació real ni presenta avenços verificables, impulsarà noves mobilitzacions i vagues al novembre conjuntament amb altres sindicats i l’AEC.

«L’escola pública no es blinda amb titulars. Es blinda amb recursos, drets i compromisos que es compleixen», conclou el sindicat.

Vegeu la roda de premsa sencera.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid