Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El més petit contra Goliat
27/08/2026 Hemeroteca

Una onada gegantina d’espanyolisme estava inundant tot el país. El nacionalisme espanyol estava instrumentalitzant molt la victòria futbolística d’Espanya en el mundial. L’equip guanyador, compost per una majoria de jugadors del Barça, facilitava la inundació del sentiment espanyolista. Es volia celebrar un homenatge dels jugadors del Barça que van aconseguir el campionat. Però fa pocs dies una actuació brutal de la policia espanyola contra un jove que portava una estelada a Elx va trencar aquesta onada i la va fer retrocedir fins a convertir el que havia de ser un acte d’espanyolisme encobert en un acte “d’exaltació de la bandera independentista”.

La brutal actuació policial ha fet reviure l’“A por ellos” a tot el país. Les gravacions dels mòbils han impedit que coli el relat policial de sempre, el de convertir la víctima en agressor. Després d’arrabassar-li la bandera, es veu com se l’emporten a empentes i cops. El vailet intenta protegir-se àgilment amb els braços i les cames per desviar els cops d’aquells robocops. Quan porta uns metres sota la pluja dels cops de porra, passa una cosa sorprenent. El petit vailet afegeix als gestos d’esquivar els cops el gest de tornar-se contra aquella manada. Un gest instintiu, de rebel·lia.

De dignitat natural que no veiem sovintejar en la nostra classe política quan són humiliats. Un calfred ens recorda l’arquetip de David contra Goliat, malgrat que els Goliats li cauen al damunt colpejant-lo fins i tot quan està immobilitzat. També ens recorda la figureta d’El més petit de tots editada per la República, que representava un nen que caminava amb el puny enlaire mentre en l’altra mà portava la seva bandera contra el feixisme. I, un cop més, és una mostra més del que l’advocat Gonzalo Boye denuncia a Europa, que els catalans independentistes som un grup objectivament identificat de persones (GOIP) per l’Estat espanyol, que persegueix i discrimina.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  7. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  10. Les biblioteques de Barcelona tanquen l’estiu de vaga denunciant «repressió sindical» i exigint dimissions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid